دومین جلسه شورای شهر تبریز در سال ۹۵ در حال برگزار شد، که تنها غایب جلسه دکتر چمنی به جز سه عضو دستگیر شده در جریانات اخیر بودند.
کد خبر: ۲۱۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 17 April 2016
دومین جلسه  شورای شهر تبریز در سال ۹۵ در حال برگزار شد  که تنها غایب جلسه دکتر چمنی به جز سه عضو دستگیر شده در جریانات اخیر بودند.

دبیری جلسه را با تبریک مناسب های از جمله روز ارتش و ولادت امام علی و امام محمد باقر  (ع) و تبریک روز زمین پاک آغاز کرد.

و بعد از سخنان رییس شورا قسمت اول نطق پیش از دستور را خانم آهور با موضوع دستگیری های اخیر شورا  شروع کرد.

آهور اذعان داشت:ریشه فساد ها و تخلفات  در پنهان کاری است و برای جلو گیری از فساد باید همه چیز را شفاف  کنیم و ما اعضای شورا باید شفاف سازی را از شورا شروع کنیم. باید در شورا خودی و غیر خودی نداشته باشیم و همه  باید در تصمیم گیری ها دخیل باشیم نه فقط برخی از اعضای شورا

خانم آهور در ادامه نطق پیش از دستور اظهار داشت:یکی می گوید اگر راست می گویند,شاه دزد را بگیرند و دیگری می گوید برخی ها با وثیقه بیرون هستند و از آن سوی دیگر برخی ها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و  از طرف دیگر گفته می شود مصاحبه نکنید ولی چه کسی جلوی  شایعات را می گیرد.؟؟و  هرگونه حساب می کنم این وضعیت را مناسب نمی دانم
ای کاش قبل از صدور حکم قضایی این مسایل رسانه ای نمی شد.

دکتر آهور در مورد تذکرات و نامه های اعضا گفت:مسول پیگری نامه های اعضا کیست؟ با توجه به ابلاغیه ی <ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها >اینجانب حدود پنج ماه است که گزارش وضعیت تطبیقی ضوابط  تشکیلاتی شهرداری  تبریز را کتبا و از طریق ریاست شورا خواسته ام  ولی تاکنون جوابی نگرفته ام.آیا بنده و یا هر عضو دیگر حق ندارد بداند که آیا فلان ضابطه و قانون چگونه و تا چه حد در شهرداری رعایت می شود؟طبق بند ۱۲ ماده ۶ آیین نامه داخلی شورا ها یکی از وظایف ریاست شورا ابلاغ کتبی موارد اعتراض به شهردار است و دریافت پاسخ کتبی یا شفاهی شهردار و طرح در آن در جلسه شوراست.

آیا ریاست شورای چهارم شهر تبریز این وظیفه را به نحوه احسن  انجام داده است؟؟
آهور خطاب به دبیری گفت:نباید صورت مسله را پاک کرد و بیان تذکرات را کلا از صحن علنی حذف  کرد و چرا باید جلسات تذکر هر ماه فقط یکبار و آن هم بصورت غیر علنی برگزار شود؟
وی خواستار احیای مجدد ،بیان تذکرات سه دقیقه ای اعضا در صحن علنی شورا شد و در موضوعات دیگر تصریح کرد: باید  به وضعیت آسفالت خیابان ها رسیدگی شود.
آهور در قسمت پایانی سخنان اش اذعان داشت:آقای دبیری آیا وقت آن فرا نرسیده دست از اتلاف وقت شورا با لایحه های هبه و بخشش های آنچنانی بردارید و بجای آن به وظایف اصلی و نظارت بپردازیم ؟

در راستای وظیفه نظارت شورا باید مدیران مناطق  و سازمان ها را به صحن علنی شورا دعوت کنیم تا همگی از عملکردها و برنامه ها مطلع شویم و این بهتر از نظارت انفرادی است که حرف و حدیث های هم پیش نمی آید.
برخی در مورد دعوت مدیران به صحن علنی می گویند که وقت شورا گرفته می شود،گفت؛ اگر وقت جلسات کفاف نمی کند,خوب چه اشکالی دارد که تعداد جلسات را افزایش دهیم  و اگر وقت نداریم چرا عضو شورا شده ایم؟؟
آهور اظهار داشت:شهردار محترم تبریز می گوید برای نظارت به بازدید پروژه ها بروید و یا از طریق آیتا (برای آیتا خرف های هم برای گفتن دارم )مطلع شوید ولی آقای شهردار بفرماید  برای نظارت به نحوه ی هزینه کرد و سابر موارد بودجه به کجا باید برویم؟

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی اذعان داشت:یکی پروانه آنچنانی می گیرد و دیگری در مجاورت آن برای دریافت پروانه مشابه با مشکل برخورد می کند
آهور در مورد افزایش مناطق شهرداری تبریز به دوازده گفت؛با مصوبه ی کمیسیون در این خصوص به تنهایی نمی تواند مصداق قانونی داشته باشد و  هنوز محدوده ی مناطق ۱۲ گانه به تصویب شورا نرسیده است و از ریاست محترم شورا می خواهیم در اسرع وقت برای  مصوب نمودن محدوده های مناطق آن را به صحن علنی شورا بیاورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار