حکایت بیمارستان شهید بهشتی ارومیه
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:این بیمارستان که مشرف به باغ رضوان ارومیه است از سوی مهندس مشاور، غیراستاندارد تشخیص و برای همین با تغییر کاربری به یک نهاد دیگر واگذار شده و قرار است در یک مکان دیگر از شهر ،یک بیمارستان مجهز احداث شود.
کد خبر: ۲۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 11 April 2015

نام پروژه : بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه.

کارفرما : دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی،مشاور : شرکت مهندسین مشاور پل میر ،مجری : شرکت ایران رامپ،تاریخ شروع :10/10/1391،مدت پیمان : 48 ماه،مشخصات فنی،نوع پروژه : بهداشتی و درمانی،زیربنای کل ( متر مربع ) : 45320،نوع سازه : بتنی،تعداد کل طبقات : 14 طبقه

به گزارش تابناک ارومیه،بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه قرار بود در تاریخ 10-10-91 آغاز و در مدت 48 ماه با مشخصات فنی و کاربری بهداشتی و درمانی به پایان برسد. طبق برنامه این بیمارستان با 420‌ میلیارد ریال اعتبار در مدت چهار سال به اتمام میرسید.اما این بیمارستان پس از 27 ماه همچنان بصورت ناتمام و در حد اسکلت بندی و با 28 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده است.بیمارستانی که تا دیروز در گزارشات مسئولین استانی جایگاه ویژه ایی داشت ،اما امروز تبدیل به معضلی شده است که انگار روی دست مسئولین مانده است.

بطوریکه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی طی سخنانی در تاریخ 1 -6-88 عنوان کرده بودند:

این بیمارستان به ظاهر 450 تختخوابی است ولی قصد داریم آن را به بیمارستان 550 تختخوابی تبدیل کنیم.با کمک 10‌میلیارد ریالی از محل بودجه نفت، 100 تختخواب دیگر به ظرفیت این بیمارستان افزوده خواهد شد.

همجواری این بیمارستان با آرامگاه ،یکی از دلایل تغییر کاربری این ساختمان عنوان میشود.در این خصوص جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی آذربایجان غربی طی سخنانی در تاریخ 30-1-93 اظهار داشته بود : محل تعیین شده بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه به علت همجواری با آرامگاه باغ رضوان و تبعات روانی ناشی از آن اصلاً مناسب نیست. در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی استان با استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تغییر کاربری این بیمارستان تاکید دارند.

آقازاده در ادامه بیان داشته اند:از سوی دیگر با توجه به اینکه بسیاری از مردم ارومیه از محل بیمارستان شهید بهشتی ابراز نارضایتی می کنند فعلا در اندیشه تغییر کاربری و تبدیل آن به ساختمان ستادی دانشگاه هستیم.

فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به دلیل مشکلات ساخت و ساز و همچنین مناسب نبودن مکان ساختمان بیمارستان در نزدیک آرامگاه و تاثیر منفی روحی بر بیماران ساخت بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی متوقف شده است.

وی همچنین در سخنانی تصریح کرده است: بنده در ابتدای مراحل احداث این بیمارستان مخالفت خود را اعلام کردم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی حال حاضر نیز با نظر بنده موافق هستند. در نظر داریم بیمارستان های آینده را در مکان هایی خوش آب و هوا و به دور از ترافیک احداث کنیم که مناطق سیر داغی و پارک جنگلی ارومیه از جمله این اماکن با چشم انداز و طبیعت زیبا هستند.

عابد فتاحی امروز نیز در گفتگوی خبری در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان شهید بهشتی ارومیه اظهار داشت:بیمارستان 450 تخت‌خوابی شهید بهشتی ارومیه با تغییر کاربری به یک نهاد یا سازمان خصوصی و یا دولتی واگذار می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: این بیمارستان که مشرف به باغ رضوان ارومیه است از سوی مهندس مشاور، غیراستاندارد تشخیص و برای همین با تغییر کاربری به یک نهاد دیگر واگذار شده و قرار است در یک مکان دیگر از شهر و در محیطی متناسب، یک بیمارستان مجهز احداث شود.

فتاحی بیان کرد: با فروش این بیمارستان یک مرکز درمانی بسیار پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این شهر ساخته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آغاز پروژه ایی با چنین وسعت ساختمانی و با این کاربری مهم و حساس حتما باید با نظر کمیسیونهای مربوطه و مسئولین ذیربط باشد.حال سوال اینجاست،آیا مسئولین هنگام تصویب طرح مذکور ،از محل احداث آن بی خبر بودند؟آیا مسئولین مربوطه ،برآوردی از هزینه این پروژه نداشتند؟و اگر هزینه های ساخت برآورد شده بود ،چرا بیش از 70 درصد بودجه پس از 27 ماه بلاتکلیفی هنوز اختصاص نیافته است؟اگر تشخیص محل ساخت بیمارستان از سوی مهندس و یا مهندسین مشاور اشتباه بوده و مسئولین مربوطه نیز بدون مطالعه با ساخت آن موافقت کرده اند ،اکنون از خاطیان امر بازخواستی صورت میگیرد ؟که چگونه پول ،زمان و انرژی و تسهیلات مردم با سهل انگاری و عدم کار کارشناسی! به هدر میرود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار