عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: روابط اقتصادی و تجاری ایران ـ ترکیه با تشکیل کمیسیون‌های ویژه به صورت فصلی پیگیری شده و جلسات آن به صورت دوره‌ای در ترکیه و ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 16 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال 95 در اردبیل اظهار کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه با ریاست واعظی تشکیل شده که بنده نیز رئیس کمیسیون اقتصادی مذاکرات دو کشور را عهده‌دار هستم و در سفری که اخیرا به ترکیه داشتیم روی موضوع و مباحث اقتصادی بحث‌ها و بررسی‌های دقیق انجام شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: روابط اقتصادی و تجاری ایران ـ ترکیه با تشکیل کمیسیون‌های ویژه به صورت فصلی پیگیری شده و جلسات آن به صورت دوره‌ای در ترکیه و ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است بین ایران و ترکیه جلسات این کمیسیون به صورت فصلی و به میزبانی شهرهای مختلف این دو کشور برگزار شود، افزود: با توجه به برگزاری این کمیسیون در شهرهای ترکیه و به صورت متقابل در ایران قرار است خواهرخواندگی شهرهای ترکیه و شهرهای منطقه آذربایجان نیز انجام شود که در همین راستا اولین پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر ترکیه و ایران مطرح شده که قرار است ترابزون و اردبیل خواهرخوانده شوند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در شورای شهر اردبیل برخی از مباحث در این زمینه مطرح شده و تعدادی از اعضای شورا بدون آشنایی بدون توجه به جایگاه اتاق و خودشان در این زمینه اظهار نظر کردند، یادآور شد: به هیچ‌وجه اجباری در تعاملات شهر اردبیل با سایر شهرها وجود ندارد و ما از باب توسعه روابط دو کشور خواستار ثبت خواهرخواندگی شهرهای آذربایجان با ترکیه شدیم.

رتبه 6 کشوری اردبیل در صدور گواهی صادرات

وی به بهبود جایگاه استان اردبیل در صدور گواهی مبداء صادرات اشاره کرد و ادامه داد: ما در سال‌های گذشته در بین استان‌های کشور در جایگاه 23 قرار یافتیم ولی در چهار ماه گذشته در صدور گواهی مبداء صادرات رتبه ششم را به دست آوردیم.

پیرموذن از صدور 187 گواهی مبداء صادرات از گمرکات استان اردبیل به مقصد آذربایجان و روسیه خبر داد و گفت: رتبه ما در این زمینه ارتقاء یافته است.

وی در ادامه سخنان خود به دو مشکل واحدهای تولیدی استان اعم از استمهال بدهی و تزریق نقدینگی جدید اشاره کرد و گفت: در نشستی که معاون رئیس جمهور با مسئولان بانکی به ویژه بانک مرکزی داشتند قرار شد طی هفته‌های آینده تسهیلات ارزان قیمت واحدهای تولیدی از طریق بانک‌ها پرداخت شود که این اقدام در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حرکتی مطلوب خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در پایان سخنان خود همچنین به درخواست‌های مکرر مسئولان پارس‌آباد مبنی بر راه‌اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: به دلیل آنکه پایین‌تر از حداقل‌های مدنظر اتاق که 100 واحد است در پارس‌آباد واحد تولیدی وجود دارد صدور مجوز در این زمینه مشکل است اما به عنوان یکی از مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سعی خواهیم کرد به صورت کشوری این موضوع را پیگیری کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار