شبنم قلی خانی:
تابناک تهران - قلی خانی آگاهی بخشی در مورد حفظ محیط‌زیست از راه سینما می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که ما می‌توانیم از طریق آن به حفظ محیط‌زیست کمک کنیم آگاه بخشی و اطلاع‌رسانی است.
کد خبر: ۲۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 17 April 2016
حضور هنرمندان در جشنواره‌های اجتماعی همیشه خبرساز بوده است. این بار هم حضور شبنم قلی خانی به‌عنوان سفیر در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که درون‌مایه‌ای محیط زیستی دارد خبرساز شده است. او می‌گوید همواره دغدغه محیط زیستی داشته اما از وقتی‌که مادر شده این دغدغه افزایش پیداکرده است.

شبنم قلی خانی درباره انگیزه حضورش در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که قرار است بعد از ده سال دوباره برگزار شود به تابناک می‌گوید: «مسلما من هم مانند خیلی‌های دیگر دغدغه‌های مربوط به حفظ محیط‌ زیست داشته‌ام اما از وقتی‌که بچه‌دار شده‌ام این دغدغه پررنگ‌تر شده است.» او ادامه می‌دهد: «وقتی دخترم را در آغوش می‌گیرم با خودم می‌گویم باید در مورد آینده او مسئولیت‌پذیر باشم. درواقع همه ما باید در مورد نسل آینده مسئولیت‌پذیری بیشتری به خرج بدهیم. این مسئولیت‌پذیری همیشه مادی نیست بلکه حفظ منابع طبیعی و پاسداری از محیط‌زیست هم در همین زمینه قرار می‌گیرد.» 

قلی خانی آگاهی بخشی در مورد حفظ محیط‌زیست از راه سینما می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که ما می‌توانیم از طریق آن به حفظ محیط‌زیست کمک کنیم آگاه بخشی و اطلاع‌رسانی است. سال‌ها تجربه نشان می‌دهد که روش‌های خشک و سرد برای اطلاع‌رسانی و آگاهی کمک چندانی نمی‌کنند و اگر واقعاً می‌خواهیم نتیجه بگیریم استفاده از هنر مانند فیلم‌سازی بهترین کمک را می‌کند. فیلم‌هایی که هرکدام مخاطب‌های خودشان را داشته باشند و برای گروه‌های سنی مختلف ساخته بشوند.»

او اصلی‌ترین هدف جشنواره بین‌المللی فیلم سبز را هم آگاهی بخشی می‌داند و می‌گوید: «اگر این دست ‌کارها تداوم داشته باشند قطعا جواب می دهند. متاسفانه حالا بعد از ده سال شاهد برگزاری این جشنواره هستیم و این فاصله زمانی زحمات را بر باد خواهد داد.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار