مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: براي پيشگيري از انتقال بيماري و آلودگي هاي احتمالي لبنيات سنتي بايد از مكان هاي مطمئن خريداري شود.
کد خبر: ۲۱۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 16 April 2016
جمال ناصحي در گفت و گو با ايرنا افزود: بروز مسائل مختلفي از قبيل استفاده از مواد و افزودني غير مجاز در تهيه محصولات لبني پاستوريزه موجب شده است اغلب مردم به جاي خريد از اين نوع محصولات، به نوع سنتي آن گرايش پيدا كنند. 
وي اظهار كرد: بر اين اساس به مردم توصيه مي شود براي پيشگيري از بروز بيماري ها، محصولات پاستوريزه خريداري و مصرف كنند چرا كه در فرآيندهاي تهيه و توليد آن نظارت هاي دقيق تري وجود دارد.
ناصحي افزود: افراد هنگام خريد محصولات سنتي به ويژه شير خام بايد به نكاتي از قبيل اطمينان كافي از محل مورد نظر، داشتن جواز كسب و پروانه بهداشتي واحد و مناسب بودن محل توجه جدي داشته باشد.
وي بيان كرد: موضوع مهم ديگري كه بايد به آن توجه داشت حمل و نقل محصولات لبني سنتي و رعايت شرايط بهداشتي آن از سوي متصديان است و بي توجهي به اين امر مشكلاتي را به دنبال دارد.
مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان ادامه داد: همواره كارشناسان امر بر جوشاندن شير غير مطمئن به مدت 5 تا 15دقيقه تاكيد زيادي دارد چرا كه انجام اين امر انتقال بيماري هاي احتمالي را به حداقل كاهش مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به در پيش بودن روزهاي گرم سال توجه خانواده ها به رعايت نكات و موارد بهداشتي هنگام خريد انواع مواد غذايي به ويژه محصولات لبني ضرورت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار