کد خبر: ۲۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 15 April 2016


فرماندار کرج با تاکید بر اینکه میزان بارندگی در کرج ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد ظرفیت سد مخزنی امیرکبیر پر شده است.

محمدتقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی ۹۴ - ۹۵ تا ۲۶ فروردین ماه جاری میزان بارندگی در شهرستان کرج ۳۶۵ میلیمتر اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

ایرانی با تاکید بر اینکه در این دوره زمانی، میانگین بارندگی در کشور ۱۹۴ میلیمتر اعلام شده است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از حجم سد مخزنی امیرکبیر (سد کرج) و ۶۵ درصد از حجم سد طالقان در استان البرز پر شده است.

وی با اشاره به تامین آب شهرستان کرج از سدهای امیرکبیر و طالقان، گفت: شهرستان کرج برای تامین آب خود از این دو سد سهم دارد در دو سال گذشته با بهره برداری از تاسیسات پمپاژ و افزایش برداشت آب، مشکل افت فشار و قطعی آب برخی از مناطق کرج رفع شده است امیدواریم با جذب امکانات جدید، تجهیزات و تصفیه خانه در شهر کرج سهم برداشت آب از این دو سد افزایش یابد.

فرماندار کرج گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که افزایش بارندگی به معنای حل مشکل کم آبی نیست باید با فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف آب، این نعمت زندگی بخش را مدیریت کنیم چرا که سفره های آب زیرزمینی طی سال های گذشته خالی شده و صدمات جبران ناپذیری به ذخیره آب کشور وارد شده است.

وی در پایان به روند افزایش مصرف آب در استان مهاجرپذیر البرز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش آبفای استان البرز، سالانه ۶ درصد نیاز جدید در بخش آب استان وجود دارد، امیدواریم با بارش های مناسب امسال، مدیریت منابع آب و تدبیر و تطبیق آن با اقتصاد مقاومتی بتوانیم از بحران کم آبی عبور کنیم در این مسیر شایسته است که مردم بیش از گذشته در مدیریت مصرف آب همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار