مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید
اصغر نورالله در جمع تولید کنندگان صنعت چرم استان همدان گفت: برای پاسخگویی به نیاز اشتغال در کشور توسعه آموزش های مهارت محور از ضروری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و افتتاح و راه اندازی مرکز آموزش کفش ، طرحی مطلوب و مناسب برای تحقق این امر است .
کد خبر: ۲۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 11 April 2015

مدیر صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: این صندوق آمادگی حمایت مالی از تأسیس و ایجاد مرکز آموزش کفش در همدان را دارد.

به گزارش تابناک همدان؛ وی افزود: امسال اعتبارات خوبی  برای  این  صندوق پیش بینی شده است که در شرایط کنونی صندوق کار آفرینی امید در رشته های  مختلف برای اشتغالزایی تسهیلات پرداخت می کند که این تسهیلات با اولویت به خوشه های صنعتی در مناطق روستایی و محروم پرداخت می شود.

اصغر نورالله زاده بیان کرد: با تسهیلات پرداختی از سوی این بنگاه اقتصادی پیش بینی می شود فرصت های شغلی  بسیاری در کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: به منظور ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه در فرهنگ جامعه و بهره مندی از منابع مردمی و امکان توسعه خدمات صندوق با همکاری مردم، با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک و پایداری اشتغال های خرد و مشاغل خانگی , حفظ و افزایش ظرفیت واحدهای شغلی تولیدی و خدماتی و جهت ارتقاء کیفیت و کمیت محصول یا خدمات واحدهای کسب و کار و در راستای اعطای تسهیلات هدفمند قرض الحسنه مردمی فعالیت های بسیاری در این صندوق انجام می شود.

مدیر صندوق کار آفرینی امید کشور با اعلام اینکه این صندوق برای حمایت از کسب و کار  زمینه های مختلف تولید و بازار را در کشور شناسایی و مورد حمایت قرار می دهد افزود: در استان همدان صنعت چرم مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا این صندوق آمادگی حمایت از این زمینه را دارد.

 نورالله زاده با اشاره به اینکه استان همدان رتبه ششم تولید کیف و کفش چرم را در کشور دارد گفت: همدان پتانسیل زیادی در این زمینه دارد و با قدمت 90 ساله خود سرآمد این صنعت در کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق کار آفرینی امید نهاد تخصصی با استراتژی تأمین مالی صنایع خرد برای حمایت از کار آفرینی خرد است که در راستای تعدیل و رفع موانع در حال حاضر استراتژی هایی با محوریت های مختلف در صندوق در دست اجرا دارد.

 نورالله زاده اظهار کرد: همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه ها، برندها و مانند آن برای پشتیبانی از کسب و کارهای جدید در داخل منظومه تولید، ، نمایشگاه های تخصصی و مطالعه، ترجمه و به کارگیری آخرین دستاوردهای نهادهای مرجع ، توانمند سازی و بازاریابی و  مواردی از جمله برنامه های این صندوق است.

وی با اشاره به نقش آموزش در کسب و کار  و افزایش در آمد در کشور افزود: این صندوق آمادگی حمایت مالی از تأسیس و ایجاد مرکز آموزش کفش در همدان به عنوان پایلوت آموزش در غرب کشور را دارد.

همچنین در این نشست رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه این صنعت ۹۰ ساله قدیمی به فراموشی سپرده شده است، گفت: کیف و کفش چرم همدان از دیرباز مورد توجه ویژه در صنعت استان بوده است و متأسفانه هم‌ اکنون با مشکلات فراوانی روبه رو است.

احمد گازرانی افزود: احیای این صنعت و ایجاد اشتغال و کار آفرینی در این صنعت قدیمی ضروری است.

وی ادامه داد: بازگشت این صنعت به استان می ‌تواند یکی از صنایع اولی باشد که اشتغال فراوان در استان ایجاد می‌کند.

احمد گازرانی با اشاره به توانمند بودن کفاشان همدان اظهار کرد: همدانی ‌ها توانمندی لازم را دارند و اگر مسؤولان و دولتمردان از تولیدکنندگان حمایت کنند می ‌توان این صنعت را توسعه داد تا موجب صادرات کیف و کفش چرم همدان شد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان ادامه داد: در استان همدان 350 واحد رسمی کفش فعالیت می‌ کنند که 350 کارگاه تولیدی به شکلی غیر رسمی  فعالیت دارند و نداشتن مجوز نیز یکی از مشکلات تولیدکنندگان در این زمینه است.

وی تنها 700 واحد تولیدی در همدان را دارای مجوز فعالیت عنوان و خاطرنشان کرد: مشکلات مالیاتی یکی از مشکلات مخفی این تولیدی‌ هاست.

گازرانی اضافه کرد: از دیگر دغدغه‌ های واحدهای تولیدی صنعت کیف و کفش چرم، زمان‌ بر بودن صدور مجوز آنهاست.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه در استان با چالش ‌های بسیاری روبه ‌رو هستند که از این چالش‌ ها می ‌توان به حمایت نکردن مسؤولان از تولیدکنندگان اشاره کرد.

گازرانی افزود: مسؤولان استانی باید سرمایه‌ گذاران داخل را در اولویت کاری خود قرار دهند و از آنها حمایت کنند.

وی حضور مسؤولان در تولیدی‌ ها و حمایت از تولیدکنندگان را موجب فعال شدن بازار کفش دانست و افزود: یکی از این حمایت‌ ها، ارائه تسهیلات مالی و ریالی است.

گازرانی به صادر شدن بدون نام کفش ‌های تولیدی استان به دیگر شهرها از جمله تبریز، تهران و مشهد اشاره کرد و گفت: کفش‌ های تولیدی همدان بدون برند همدان به تهران، مشهد و تبریز صادر و دوباره با قیمت بالاتر و برند آن شهر وارد شهر همدان می ‌شود و این جای تأسف بسیار دارد که همدان با سابقه و تجربه بسیار در صنعت کفش و کیف چرم شاهد ورود کفش ‌های چرمی دیگر شهر هاست.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان از جمله شهرهای مهم تولید و صادر کننده چرم در ایران است خاطرنشان کرد: سابقه  این صنعت در همدان چندان طولانی است که این شهر را شهر د باغ خانه ‌ها نیز نامیده ‌اند.

گازرانی بیان کرد: متاسفانه 60 درصد از تولید صنعت چرم همدان به دست دلالان این صنعت می افتد و خسارات فراوانی به ان زده است.

وی در مورد افراد مشغول به این صنعت هم گفت: در زمینه تأمین  هزار نفر فعالیت دارند که زمینه فعالیت هزار و 500 نفر دیگر نیز فراهم است در بخش تولید هم 8 هزار نفر و در بخش بازار هم 2500 نفر فعال هستند که به ترتیب زمینه اشتغال 8هزار و 2500 نفر در این بخش ها مهیا است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان افزود:  این کسب و کار به 6هزار نفر نیروی ماهر و 2 هزار نفر نیروی غیر ماهر نیاز دارد.

وی حجم تولید صنعت کفش همدان را 9میلیون غیر چرمی و 2 میلیون چرمی عنوان کرد که از این مقدار 90 درصد  در زمینه کفش زنانه  کار می شود.

همچنین در این نشست صمیمی جمعی از دست اندرکاران تولید کفش همدان به بیان مشکلات و مسائل کاری خود پرداختند و خواستار حمایت مسئولان از این صنعت شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
نظرات خوبيه اگر اجرایی بشه
کفاش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
به داد صنعت چرم همدان برسید
تولید کننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
با وجود قدمت 90 ساله در حال حاظر حرفی برای گفتن نداریم
پاسخ ها
احمد اکبری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
من با نظر تولید کنند موافق هستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار