مسئول شبكه دامپزشكي آبدانان گفت: 320 هزار راس از جمعيت دام هاي اين شهرستان بر عليه بيماري تب برفكي مايه كوبي شدند.
کد خبر: ۲۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 12 April 2016

مسئول شبكه دامپزشكي آبدانان گفت: 320 هزار راس از جمعيت دام هاي اين شهرستان بر عليه بيماري تب برفكي مايه كوبي شدند.


به گزارش تابناک ایلام؛عسگر درويشي اظهار كرد: اين تعداد دام توسط 12 نفر از كارشناسان اين اداره در قالب چهار گروه ثابت و سيار طي يك ماه بر عليه بيماري كشنده و خطرناك تب برفكي مايه كوبي شده اند.
وي صنعت دامپروري را استوانه و اساس استقلال كشور دانست و افزود: بيماري تب برفكي يك بيماري عفوني و مسري در جمعيت حيواني و دامي بز، گوسفند و گاو است كه آثار آن در مدت سه روز با ايجاد تاول هاي ريز و درشت در دهان و روي پا و كم شدن اشتهاي دام ها ظاهر مي شود كه در صورت مداوا نشدن باعث مرگ دام و ايجاد خسارت زياد به دامداران مي شود.
مدير شبكه دامپزشكي آبدانان از مهار بيماري تب برفكي در اين شهرستان خبر داد و تاكيد كرد: اين اپيدمي خطرناك دامي از طريق تماس با دام هاي آلوده، جابجايي غير استاندارد دام، خوراك غير بهداشتي دام و اسكان دام در مكان هاي نامناسب منتقل مي شود كه در اين شهرستان با تلاش شبانه روزي كاركنان و كارشناسان شبكه دامپزشكي و مراقبت هاي ويژه و قرنطينه دام، اين بيماري مهلك مهار شده است.
درويشي آبدانان را يكي از قطب هاي مهم پرورش و صادرات دام در استان ايلام دانست و يادآور شد: هم اكنون 10 گروه سيار مراقبتي و نظارتي روند كنترل بيماري و سلامت دام هاي سبك و سنگين شهرستان را با استفاده از اهرم هاي علمي و فني بطور شبانه روزي زير نظر دارند.
مدير شبكه دامپزشكي آبدانان گفت: به منظور حفظ سلامت جامعه و جلوگيري از هرگونه ناامني رواني، مردم بايد گوشت و فرآورده هاي گوشتي خود را از مراكز مجاز و كشتارگاه هاي معتبر كه زير نظر دامپزشكي فعاليت مي كنند، تهيه كنند.
شهرستان آبدانان با 450 هزار راس دام سبك، داراي مقام اول پرورش دام در استان ايلام است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار