کد خبر: ۲۱۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 12 April 2016

 لباس ها با کنده شدن رخت آویزهای دیوارهای مهربانی بر خیابان ها و پوشانده شدن آنها با گچ و سیمان، فرش شد که این امر لزوم فرهنگ سازی صحیح برای این دیوارها و تبدیل شدن به حرکتی ماندگار را می رساند.

 

به گزارش تابناک مازندران، هر چند از شنیدن نام دیوارها به یاد فاصله و جدایی می افتیم اما در سال گذشته دیوارهایی را مشاهده کردیم که فاصله غنی و فقیر را تا حدی، شکست.

 

کار خودجوش مردمی که بر رخت آویزهای نصب شده بر دیوار، پوشاک، کفش و ...، آویزان بود و هر کس به اندازه وسع مالی خود، بر آن لباسی را می آویخت.

 

این دیوارها به دیوار مهربانی، نامگذاری شدند و تعداد آنها نیز بعد از مدتی، افزایش یافت اما هر چند که بعضی نامهربانی ها همچون آویختن لباس های کهنه، موجب زیرسوال رفتن و تعجب شد.

 

امید می رفت که تعداد آنها افزایش یابد و حتی در برخی نقاط با ورود یخچال های مهربانی، بر ارزش این کار حسنه، بیفزاید و علاوه بر تاثیر اخروی، تاثیرات دنیوی، بسیاری در خانواده ها و جامعه داشت.

 

در روزهای آغازین عید نوروز، دیده شد که در بیشتر موارد، رخت آویزها از دیوار مهربانی، کنده و جای آنها با گچ و سیمان پر شد و لباس ها بر زمین، پهن گشت و یا حتی از لباس، خبری نشد و نیست.

 

حال این سوال به ذهن ها متبادر می شود که انگیزه حقیقی برپائی دیوار مهربانی چه بوده و حال که عده ای از آن، استقبال کردند با نامهربانی، مواجه گشت و اینکه چرا به این زودی، این دیوارها که موجب رویش احساسات پاک انسان های خیر را بیانگر بود به نابودی، تبدیل شد.

 

ابراهیم کیایی، كارشناس روابط عمومي اداره کل بهزیستی مازندران گفت: دیوار مهربانی به صورت خودجوش مردمی در برخی نقاط شهرها، مشاهده می شد.

 

وی افزود: این دیوار، وجهه خوبی برای شهرها نداشت و به همت و کمک برخی خیرین و نهادها، صورت گرفت که باید هدفمند، انجام می شد.

 

کیایی اظهار کرد: با توجه به نگرش مردم و با نگاه خیرخواهانه، دیوارهای مهربانی تشکیل شد که امری خداپسندانه، به شمار می آید.

 

علیرضا مومنی خنکدار، یکی از شاهدان افول مهرباني از ديوارها گفت: برپایی دیوارهای مهربانی، به جهت اینکه مردم را به مدنظر قرار دادن ضعیفان مالی جامعه، سوق می دهد، خوب و مایه دلگرمی است.

 

وی افزود: نازیبا کردن چهره شهرها با قرار دادن لباس های مندرس بر آن از معایب دیوارهای نامهربانی بود که می طلبد برای اینگونه کارها، فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.

 

مومنی خنکدار اظهار کرد: کارهای عام المنفعه و خودجوش به همت مردم در بعضی مواقع سال، صورت می گیرد که با فرهنگ سازی صحیح می توان آنها را به حرکتی ماندگار، تبدیل کرد.


شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار