تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اهتمام موسسات مالی به ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه گفت: باید از هرگونه توهین و تخریب در فضای رسانه‌ای پرهیز شود.
کد خبر: ۲۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 11 April 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با مدیرعامل و مدیران موسسه مالی و اعتباری کوثر با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: این امام همام در مهیا کردن زمینه‌های غیبت امام عصر(عج) نقش مهمی ایفا کردند و جامعه را برای سبک زندگی در دوران غیبت امام عصر(عج) آماده کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام هادی(ع) گاهی بین خود و شیعیان حائلی قرار می‌دادند و گاهی دیگر از طریق نامه با شیعیان ارتباط برقرار می‌کردند، گفت: ایشان با این روش جامعه را به سبک زندگی و ارتباط با امامت در دوران غیبت آماده می‌کردند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز نیز تشابه‌هایی بین زمان ما و زمان امام هادی(ع) وجود دارد، گفت: وجود مدعیان دروغین از جمله تشابه‌های زمان کنونی با دوران امامت امام هادی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به تامین معیشت روحی و جسمی اهتمام داشت، تصریح کرد: یکی از نکات مورد تاکید ائمه اطهار(ع) این بود که باید دنیا در کنار آخرت آباد شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به خطبه فدک حضرت زهرا(س) اظهار کرد:‌ نام موسسه شما از نام مبارک حضرت زهرا(س) گرفته شده است و این امر مبارکی است؛ اگر انسان در دنیا به شکل حسنه اقدام کرد در آخرت نیز حسنه نصیب او می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی از تخریب‌ها در فضای رسانه‌ای تصریح کرد: همه باید گرداگرد سفره ولایت حضور داشته باشند و باید همه نسبت به یکدیگر احترام داشته باشند و از هرگونه توهین و تخریب پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام اسلامی امروز رهبری نظام و روسای دو قوه از روحانیون هستند و رئیس قوه دیگر روحانی‌زاده است، گفت: این در حالی است که ما قبل از انقلاب آرزو داشتیم که یک شخص مذهبی مسئولیتی را عهده‌دار شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: تذکر و انتقاد در جای خود درست است ولی باید از تخریب و توهین پرهیز شود.

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های این موسسه در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و اهتمام به مسائل فرهنگی گفت: امیدواریم که همه در راه کوثر اهل بیت(ع) بتوانیم خدمت کنیم. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار