کد خبر: ۲۱۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 11 April 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: هشت ایستگاه سنجش هوا در استان البرز مستقر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در نشست کارگروه آلودگی هوای استان البرز اظهار داشت: باید تمهیدات لازم به منظور اجرای طرح‌های مختلف برای پیشگیری از آلایندگی هوا در این استان انجام شود.

وی ادامه داد: متأسفانه استان البرز در زمستان 94 شاهد آلودگی‌های مستمر هوا بود که لازم است تا طرح‌ها و اقدامات لازم برای رفع این معضل در سال جاری اندیشیده شود.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه برخی از مشکلات سبب شده است که ما از بسیاری برنامه‌های زیست محیطی عقب بمانیم افزود: البته در سال 93 طرح‌هایی در خصوص کاهش آلودگی هوا در این استان پیگیری شد و در این زمینه نیز تکالیف لازم به دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شد.

محمدی خاطرنشان کرد: اما سال گذشته روزهای ناسالم بسیار بیشتر از روزهای سالم بود که لازم است طرح‌ها و اقدامات لازم برای رفع این مشکل به صورت اساسی انجام شود.

وی در ادامه ترافیک، تردد بالای خودروهای عبوری، تراکم صنایع را از جمله عوامل آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد و اظهار داشت: هر چند که سال‌های گذشته اقداماتی مناسب در جهت توسعه فضاهای سبز در این استان انجام شده است اما به دلیل رشد روزافزون جمعیت این اقدامات کافی نبوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تأکید کرد: از مهمترین راهکارهای کاهش این آلودگی‌ها اجرای طرح جامع ترافیک و ایجاد خطوط بی.آر.تی است که باید در این زمینه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

محمدی افزود: هم اکنون هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوا در نقاط مختلف استان البرز فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار