رئیس حفاظت از محیط زیست گرمسار:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان گرمسار از تعطیلی دو واحد آلاینده محیط زیست در ایوان کی خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 11 April 2016

حبیب دارپرنیان ضمن تشریح عملکرد اداره حفاظت از محیط زیست گرمسار در روزهای گذشته، ابراز داشت: در پی کنترل و پایش شبانه کارشناسان محیط زیست از واحدهای صنعتی مستقر در ایوان کی تخلف دو واحد آلاینده در این شهر گزارش و در نهایت منجر به تعطیلی آنها شد.

وی افزود: فعالیت این واحدهای صنعتی در ناحیه صنعتی جنت آبادایوان کیبه دلیل نقض و عدم کارایی سیستم های کنترلی، متضاد با فاکتورهای زیست محیطی و آلاینده هوا تشخصی داده شد که به منظور جلوگیری از هرگونه مخاطرات زیست محیطی نسبت به متوقف کردن حفظ تولید این صنایع اقدام شد.

واحدهای متخلف پلمپ خواهند شد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان گرمسار درباره نحوه فعالیت این واحدهای متخلف، گفت: این دو واحد صنعتی، در زمینه بازیافت سرب از باتری فرسوده و تولید نمک صنعتی (دانه بندی نمک) فعالیت می کردند.

دارپرنیان افزود: به استناد ماده۹و۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۱۵ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تا رفع نواقص و تکمیل و بهسازی سیستم های کنترل آلودگی، طی اخطاریه تعطیلی از ادامه روند تولیدی واحدهای فوق جلوگیری بعمل آمد.

وی افزود: صاحبان صنایع بالقوه آلاینده در هنگام بروز نقض در سیستم های کنترلی، می بایست راساً به متوقف ساختن خط تولید واحد تا رفع الودگی اقدام کنند، در غیر این صورت ضمن قرارگیری نام شرکت در لیست صنایع آلاینده شهرستان برای کسر عوارض آلایندگی، این واحدهای صنعتی به منظور برخورد قانونی به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار