رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی امور اداری شورای اسلامی شهر همدان از روند کاهشی بودجه سال 95 شهرداری نسبت به سال گذشته در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 13 April 2016

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی امور اداری شورای اسلامی شهر همدان از روند کاهشی بودجه سال 95 شهرداری نسبت به سال گذشته در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، "حسین قره‌باغی" افزود: بحث رکود در ساخت‌وساز واحدها بسیار مورد توجه بود که همین عامل باعث شد بودجه سال 95 شهرداری نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته باشد به طوریکه در بحث بودجه جاری با هشت درصد افزایش و در بودجه عمرانی یک درصد کاهش بودجه مواجه بودیم.

وی با اشاره بودجه‌های مصوب سال 95، اظهار کرد: سعی ما همواره طی سه سال اخیر بودجه‌ریزی شهرداری، شفاف‌سازی و قطعی ساختن آن بوده است به طوریکه سعی کردیم در بودجه سال 95، واقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی،، فرهنگی و موضوعات مرتبط را لحاظ کنیم.

وی افزود: بودجه عمومی شهرداری همدان از حیث مناطق و ستاد در زمینه درآمد و سایر مبالغ اعتباری سه هزار و 278 میلیارد و 665 میلیون ریال، از نظر هزینه و سایر پرداخت‌ها شامل بودجه جاری افزون بر هزار و 276 میلیارد و 182 میلیون ریال، بودجه عمرانی دو هزار و دو میلیارد و 483 میلیون ریال و بودجه سازمان‌ها هزار و 553 میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال 95، حدود 38 درصد بودجه جاری و 62 درصد بودجه عمرانی است، گفت: با توجه به اهمیت اقدامات عمرانی، در بحث تاکید بر اجرای بودجه شهرداری همدان 20 درصد به بودجه عمرانی در سال 95، اضافه شده است.

قره‌باغی اضافه کرد: در سال 95، پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی شده که در اولویت اول پروژه‌هایی که 100 درصد اجرایی می‌شوند، اولویت دوم و سوم نیز پروژه‌هایی بوده که در صورت تحقق منابع و درآمد شهرداری است.

وی با اشاره به بودجه سرمایه، گفت: سال گذشته بودجه سرمایه هزار و 730 میلیارد ریال بود که در سالجاری بودجه سال گذشته از بودجه اصلی کم شد که بحث بودجه سرمایه‌گذاری حذف و به صورت پروژه تعریف شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بودجه عمرانی بدون سرمایه‌گذاری دو هزار و 130 میلیارد ریال و در سال 95 به 202 میلیارد ریال رسید.

وی در ادامه با اشاره به سرفصل‌ پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: از جمله سرفصل‌ها می‌توان به تملک اراضی و توسعه عمرانی شهرداری با تخصیص 375 میلیارد ریال بوده که برای املاک مسیر سعیدیه 40 میلیارد ریال، تملک پارک‌نواری شهید فهمیده 20 میلیارد ریال، تملک مسیری خیابان میرزاده عشقی 10 میلیارد ریال، پروژه تملک باشگاه سعیدیه 30 میلیارد ریال، تملک املاک مسیری محوطه آقاجانی‌بیک 10 میلیارد ریال و تملک املاک مسیری خیابان طالقانی 25 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

قره‌باغی به طرح فناوری اطلاعات و مسیرهای داخل شهر اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری 67 میلیارد و 200 میلیون ریال و مسیرهای داخل شهر 24 میلیارد و 300 میلیون اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه اعتباری افزون بر 272 میلیارد و 750 ریال به زیرسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت به چهار منطقه شهر همدان اختصاص داده شده، گفت: به بخش‌های زیرسازی 34 میلیارد و 550 میلیون ریال و جدولگذاری و آسفالت معابر یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

نصب دوربین‌های کنترل سرعت در همدان

وی از نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: در طرح بهبود ترافیکی و ساخت پل عابرین پیاده سعی می‌شود تا تمامی پل‌های سطح شهر به صورت مکانیزه به بهره‌برداری برسد همچنین طرح نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بلوارها و معابر در سال‌جاری با اختصاص اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طرح بهبود ترافیک 66 میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث و تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی 26 میلیارد ریال و احداث پارک و فضای سبز 102 میلیارد ریال در بودجه سال 95 اختصاص یافته است.

قره‌باغی یادآور شد: به طرح‌های بهبود بافت‌های قدیمی 86 میلیارد و 200 میلیون ریال، پیاده‌سازی خیایان بوعلی و اکباتان 65 میلیارد ریال و ساماندهی میدان امام(ره) 10 میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه به طرح‌های موجود در زمینه ورزشی شهر همدان اعتباری افزون بر 142 میلیارد ریال اختصاص داده شده، گفت: دهکده ورزشی با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال و سوله ورزشی در پنج منطقه با اعتبار 20 میلیارد ریال در همدان احداث می‌شود.

تکمیل سالن اصلی تالار قرآن همدان در سال‌جاری

وی از تکمیل سالن اصلی و پوشش تالار قرآن همدان در سال 95 خبر داد و اظهار کرد: برای تکمیل این سالن و پوشش اعتباری افزون بر هفت میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

قره‌باغی اضافه کرد: در راستای تکمیل چهار فرهنگ‌سرای موجود در شهر همدان 21 میلیارد ریال، تجهیز گرمخانه ویژه آقایان و بانوان 10 میلیارد ریال و احداث و تکمیل ترمینال و پایانه‌های مسافربری تاکسی و اتوبوس 17 میلیارد ریال اختصاص داده شد.

ایجاد پیاده‌سازی و مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در سال‌جاری

وی همچنین از ایجاد پیاده‌سازی و مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در سال‌جاری خبر داد و افزود: این برنامه جزو اولویت‌های ما قرار داشته و در بودجه امسال، اعتباری افزون بر 38 میلیارد و 960 میلیون ریال اختصاص داده شده است.

سرمایه‌گذاری در میادین میوه و تره‌بار شهر همدان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی امور اداری شورای اسلامی شهر همدان از سرمایه‌گذاری در میادین میوه و تره‌بار شهر همدان با اختصاص 125 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: همچنین برای تکمیل میادین میوه و تره‌بار 80 میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در مجموع به طرح احداث و تکمیل پل‌های زیرگذر همدان 299 میلیارد و 450 میلیون ریال اختصاص داده شده، گفت: 175 میلیارد ریال اعتبار به تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی، 120 میلیارد ریال نیز به تکمیل پل غدیر و برای احداث تقاطع غیرهمسطح سعیدیه نیز سه میلیارد و 550 میلیون ریال اختصاص داده شده است.

قره‌باغی به احداث و تکمیل پارکینگ‌های عمومی شهر همدان در سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: امسال برای محوطه 48 هکتاری ارم اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیک 90 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

اجرایی نشدن طرح ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و طرح خطوط بی‌آر‌تی در همدان

این عضو شورای شهر همدان از اجرایی نشدن طرح ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و طرح خطوط بی‌آرتی در شهر همدان در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: این طرح به علت دارا بودن نواقص و با توجه به محدودیت منابع در سال 95 اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 60 تا 65 درصد بودجه شهرداری همدان در سال 94 تحقق یافت، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تمام تاکیدات ما به شهرداری براساس فرامین مقام معظم رهبری است.

وی در بخش دیگری با اشاره به دفترچه عوارضی سال 95، گفت: در این دفترچه درخصوص مسائلی از جمله تخفیف در ایجاد مجتمع‌های تجاری، صدور مجوزهای خاص ساختمانی در مناطق توانمندسازی، تخفیف 100 درصدی تعمیرات جزئی ساختمان‌های مسکونی و تجاری است.

قره‌باغی با اشاره به تخفیف در ایجاد مجتمع‌های تجاری در شهر همدان، اظهار کرد: اگر تخفیفی لحاظ شود برای مجتمع‌هایی که در لاین‌های دو، سه و چهار احداث شود، 40 درصد خواهد بود اما در مجتمع‌هایی که در لاین اول احداث شوند، تخفیفی لحاظ نخواهد شد.

وی افزود: درخصوص الحاقات توانمندسازی نیز حدود هشت نقطه در شهر شناسایی شده که به صورت یک نقشه در دفترچه عوارضی امسال لحاظ شده و این مناطق می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: در بخش ایجاد هتل، شورای شهر همدان پرداخت عوارض هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره، هتل آپارتمان‌ها و کمپین‌های اقامتی را به صورت 100 درصد معاف کرده است.

وی با اشاره به تخفیف 100 درصدی تعمیرات جزئی ساختمان‌های مسکونی و تجاری شهر همدان، تصریح کرد: این اقدام نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی شهر است و کمک شایانی به توسعه اماکن مسکونی و تجاری و شکیل کردن شهر خواهد کرد.

حذف رأی‌های دیوان مغایر با قانون در دفترچه عوارضی سال 95

قره‌باغی با بیان اینکه تمامی رأی‌های دیوان مغایر با قانون در دفترچه عوارضی سال 95 حذف شد، اظهار کرد: از جمله این موارد می‌توان به حذف حق عوارضی حق‌الناظره ساختمان، حذف پارکینگ‌هایی که رأی ماده 100 دارند، کاهش عوارض نصب دکل‌های مخابراتی و تغییر در متن سند اشاره کرد.

وجود 15 هزار واحد تجاری غیرمجاز در شهر همدان

وی از وجود 15 هزار واحد تجاری غیرمجاز در شهر همدان خبر داد و گفت: یکی از موارد ذکر شده در دفترچه عوارضی سال 9، تثبیت تجاری شناور است و تلاش داریم این 15 هزار واحد را نظام‌مند کنیم که اقدامی خوب برای مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تخفیف بافت فرسوده، عنوان کرد: تخفیف بافت فرسوده در اولویت اول 30 درصد، اولویت دوم 20 درصد، اولویت سوم 10 درصد و اولویت چهارم پنج درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 22 جلسه کارشناسی درخصوص بررسی و تصویب عوارض سال 95 برگزار شده، اظهار کرد: در سه سال اخیر سعی شده، دفترچه شفاف و خالی از هر گونه ابهام را مصوب کنیم.

قره‌باغی یادآور شد: سال اول در خصوص همه مسائل آسیب‌شناسی و ایرادات آنها برطرف شد و از شهرداری برای سال 95 درخواست کردیم تا ایرادات و اشکالات را رفع رجوع کنند تا دفترچه را برای سال‌جاری به صورت گویا مصوب کنیم و همه مردم باید در جریان این موضوع قرار گیرند.

سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری همه‌جانبه است

وی در پایان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری همه‌جانبه است، یادآور شد: در سال گذشته اعتباری افزون بر 172 میلیارد تومان در راستای سرمایه‌گذاری اختصاص داده شد که بنا به دلایلی محقق نشد و نباید انتظار داشته باشیم این سرمایه‌گذاری در همان سال تحقق یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار