مدیرعامل موسسه نشر شهر با بیان اینکه زمان دقیق افتتاح باغ کتاب تهران مشخص نیست، گفت: به دلیل تداخل زمانی افتتاح باغ کتاب تهران و مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب و برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در این مجموعه، باغ کتاب تهران اوایل اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح نمی شود.
کد خبر: ۲۱۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 11 April 2016
سیدمجید حسینی افزود: با توجه به مشغله ناشران برای حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تاکنون آنان برای حضور در باغ کتاب تهران، آماده سازی و تجهیز این مجموعه اعلام آمادگی نکرده اند.

وی افزود: موسسه نشر شهر در حال مذاکره با اتحادیه ناشران کودک و نوجوان است تا در این مجموعه حضور داشته و بخش کودک و نوجوان باغ کتاب تهران تجهیز شود.
حسینی گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که بخش ها و فازهای مختلف باغ کتاب تهران در طول سال 95 افتتاح شود. 

مدیرعامل موسسه نشر شهر افزود: به محض اینکه ناشران زمان حضور خود را در باغ کتاب تهران اعلام کنند و مورد توافق با مسئولان باغ کتاب تهران قرار گیرد، تاریخ دقیق افتتاح این مجموعه را اعلام می کنیم.

وی درباره افتتاح مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: 25 فروردین ماه سالن اصلی این مجموعه برای برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده می شود.

مدیرعامل موسسه نشر شهر افزود: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 14 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سال گذشته در نشست خبری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 92 درصدی کار ساخت باغ کتاب تهران گفت: این مجموعه به طور کامل اردیبهشت ماه 95 به بهره برداری می رسد.

صلاحی باغ کتاب تهران را نگین مجموعه فرهنگی عباس آباد دانست و افزود: از سال 86 ساخت پروژه باغ کتاب تهران در این مجموعه با مدیریت جهادی شهرداری تهران آغاز شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بالاترین ظرفیت نمایشگاه و فروشگاه کتاب در آمریکا 14هزار مترمربع است، اظهار کرد: در تهران قرار است فضای 65هزار مترمربع مسقف نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب و فعالیت های جنبی حوزه کتاب در مجموعه باغ کتاب تهران به بهره برداری برسد.

وی گفت: براساس تصمیم شهرداری تهران باغ کتاب تهران زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در ساختار موسسه نشر شهر قرار گرفت.

صلاحی افزود: پایان فروردین ماه 95 فضای مسقف 65هزار مترمربع باغ کتاب تجهیز شده و فضای باز و بیرونی این مجموعه با همکاری سازمان زیباسازی تجهیز می شود و در نهایت این مجموعه به طور کامل اردیبهشت ماه 95 به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فروشگاه کتاب ویژه بزرگسالان برای تمامی اعضای خانواده، فروشگاه کتاب کودک و نوجوان با ایجاد فضای مفرح و بانشاط برای کودکان و نوجوانان، تالار بزرگ علم، گالری هنری و دیجیتال، مرکز نمایش اسناد شهرداری تهران، بخش تئاتر کتاب شهر و سالن های ویژه اجرای نمایش و فیلم با موضوع کتاب را از جمله بخش های باغ کتاب تهران عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار