مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش تخلیه و بارگیری کالا و رونق ترانزیت فرآورده های نفتی در مجموعه بنادر غرب استان هرمزگان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 10 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمود صابری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد 12 ماهه سال 1394 مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ضمن اعلام خبر فوق گفت: طی مدت یاد شده بیش از 11 میلیون و 660 هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی  در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان، 9 میلیون و 466 هزار و40  تن شامل انواع کالای نفتی و مابقی را کالای غیر نفتی تشکیل می دهد و مقایسه آماری صورت گرفته نشانگر رشد 8 درصدی جابجایی کالاهای نفتی است.

صابری از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بنادر غرب استان خبر داد و افزود: 411 هزار و 681 تن کالا در سال 94 از طریق بندر لنگه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، 15 درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: طی سال گذشته، 275 هزار و 128 تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد که 27 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی است که از مبدأ یا مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیانه میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

صابری در پایان  از رشد 100 درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی در بنادر و جزایر منطقه غرب هرمزگان نظیر سیری، لاوان و ابوموسی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار