کد خبر: ۲۰۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بومی در راستای توسعه بیش از پیش استان یزد، گفت: تبديل شدن به قطب فناوري علمي در سطح بين‌المللي از جمله اولویت‌های جدی پارک علم و فناوری یزد است.


"داریوش پورسراجیان"  با اشاره به عدم توازن شديد بين منابع توسعه‌اي در استان یزد به عنوان مهمترین چالش یزد، اظهار کرد: كسب رتبه نخست در امتحانات كنكور دانشگاه‌ها طي 20 سال متوالي نشانه‌ي ظرفیت بالای استان یزد در حوزه منابع انسانی و علمی است.

وی اقتصاد دانش بنيان و تمركز بر توسعه فرهنگ فناوري را مهمترین راه توسعه‌ي استان دانست و بیان کرد: تبديل شدن به قطب فناوري علمي در سطح بين‌المللي با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای‌، از جمله برنامه‌های در دستور کار پارک علم و فناوری یزد در سال جدید است.

پورسراجیان با اشاره به فعالیت 187 موسسه در پارک علم و فناوری یزد، گفت: موسسات مستقر در پارک علم و فناوری یزد در رشته‌های برق و الكترونيك، فناوري اطلاعات و ارتباطات، انرژي‌هاي نو، زيست فناوري، مديريت و علوم انساني، عمران، معماري و نساجی فعالیت می‌کنند.

وی راه‌اندازی نخستين مركز رشد تخصصي حوزه IT كشور را از جمله اقدامات شاخص پارک علم و فناوری یزد عنوان کرد و ادامه داد: توليد نرم افزار و سخت افزار،‌ آموزش الکترونیک‌،‌ شبکه و اطلاع رسانی،‌ اتوماسیون صنعتی و امنیت شبکه از جمله فعالیت‌های مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد همچنين افتتاح نخستين مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک را از دیگر اقدامات این پارک دانست و خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش‌های در مورد رشته‌های بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی،‌ شیمی،‌ مهندسی شیمی و پلیمر،‌ کشاورزی،‌ محیط زیست و گیاهان دارویی،‌ معدن و متالوژی،‌ کاشی و سرامیک و نساجی از  جمله فعالیت‌های مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک یزد است.

وی با اشاره به نقش پارک علم و فناوری در رفع نیاز داخلی و صادرات فناوری، افزود: انجام طرح‌هاي تحقيقاتي، توسعه‌اي و توليد محصولات بومي دانش‌بنيان را از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری یزد در راستای توسعه بیش از پیش اقتصادي استان یزد است.

پورسراجیان با اشاره به راه‌اندازی سيزدهمين فن بازار منطقه‌اي كشور در استان يزد، گفت: نخستين فن‌بازار منطقه‌اي با توليت پارك علم و فناوري، سال گذشته فعالیت خود را با هدف تجمیع،‌ تسهیل و تسریع تبادلات اقتصاد دانش محور در یزد آغاز کرده است.

این مقام مسئول در پايان نيز با اشاره به نقش اقتصاد مبتني بر دانش در تحقق اقتصاد مقاومتي، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای بیش از يكهزار و 400 فارغ التحصیل دانشگاهی و مراکز آموزش عالی‌ از جمله ویژگی‌های شركت‌هاي فناور مستقر در پارك علم و فناوري يزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار