مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: سال گذشته تعداد مدال های ورزشکاران همدانی در مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی افزایش ۵۹ درصدی داشته‌ است.
کد خبر: ۲۰۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 10 April 2016
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: سال گذشته تعداد مدال های ورزشکاران همدانی در مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی افزایش ۵۹ درصدی داشته‌ است.

به گزارش مهر،رسول منعم  با اشاره به مدال‌آوری ورزشکاران همدانی اظهار داشت: سال ۹۴ ورزشکاران استان ۸۷ مدال شامل ۴۴ مدال بین‌المللی، ۲۳ مدال جهانی و ۲۰ مدال آسیایی کسب کرده‌اند که این تعداد در سال ۹۳، ۵۵ مورد بوده است.

وی افزود: ورزشکاران استان سال گذشته ۲۳ مدال را در رقابت‌های جهانی کسب کردند که نسبت به سال ۹۳ رشد هزار درصدی را داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به افزایش مدال‌آوران مسابقات آسیایی گفت: ورزشکاران استان همدان سال گذشته ۲۰ مدال را در رقابت‌های آسیایی کسب کردند که ۷۰ درصد آن طلا و نقره است.

منعم عنوان کرد: کسب بیش از ۴۰ مدال طلا در رقابت‌های جهانی و آسیایی از سوی ورزشکاران همدان نشان از موفقیت ورزشی این استان در سال گذشته دارد و برای تداوم این مدال‌ها در سال ۹۵ باید حمایت بیشتری از ورزش همدان انجام شود.

وی بابیان اینکه به‌رغم کسب مدال‌های فراوان توسط ورزشکاران همدان در مسابقات معتبر جهانی و بین‌المللی، اعتبارات اختصاص‌یافته به ورزش استان اندک است، بیان کرد: برای تداوم موفقیت‌ها، ورزش همدان به نگاه مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیاز ویژه‌ای دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: سهم ورزش همدان از این بودجه‌ها باید بیشتر از اعتبارات فعلی باشد که در آن صورت شاهد رشد و توسعه بیشتر رشته‌های گوناگون ورزشی استان خواهیم بود.

منعم با اشاره به آمار ورزشکاران دعوت شده استان به تیم‌های ملی در سال ۹۴ گفت: در سال گذشته ۴۸۱ ورزشکار از همدان در رده‌های مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد ۱۷۰ نفر به عضویت تیم‌های ملی درآمدند.

وی عنوان کرد: ورزشکاران سازمان‌یافته استان ۶۱ هزار نفر است که این میزان نسبت به سال ۹۳ کاهش داشته و مشکلات مالی یکی از علل کاهش رغبت خانواده‌ها به ورزش بوده هرچند تأکید ما بر این است که ورزشکاران بیمه‌شده را در سال ۹۵ افزایش دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه توسعه و تأمین ورزش همگانی از برنامه‌های جدی است، بیان کرد: افزایش سطح فرهنگ عمومی و توسعه ارزش‌های دینی، ارتقا سطح بهداشت، شادابی و نشاط در جامعه، ایجاد زمینه مشارکت مردمی، خصوصی‌سازی و جذب سرمایه انسانی از اهداف درنظر گرفته شده است.

منعم افزود: همچنین افزایش حس تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط در ورزش جوانان، ارتقا سطح کمی و کیفی ورزش استان، توزیع متوازن امکانات ورزشی و ارتقا سطح علمی و فرهنگی استان از دیگر اهداف ورزش استان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار