فرماندار بهار گفت: انتخاب و معرفي لالجين به عنوان شهر جهاني سفال فرصتي در جهت اجراي اقتصاد مقاومتي است.
کد خبر: ۲۰۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 10 April 2016
فرماندار بهار گفت: انتخاب و معرفي لالجين به عنوان شهر جهاني سفال فرصتي در جهت اجراي اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش ایرنا،محسن مرادي پناه افزود: لالجين به عنوان پايتخت و قطب توليد سفال كشور استحقاق جهاني شدن را داشته و دارد.

وي ضمن تشكر از كساني كه در اين عرصه تلاش كردند كه شهر لالجين براي انتخاب شهر جهاني سفال در معرض داوري شوراي جهاني صنايع دستي قرار گيرد افزود: جهاني شدن شهري همچون لالجين اتفاق مهم و خجسته اي براي استان همدان و شهرستان بهار است.

فرماندار بهار تصريح كرد: اين رويداد نقش مهمي در جذب گردشگران داخلي و خارجي و تحول اقتصادي و اشتغالزايي و توسعه صادرات صنايع دستي و سفال به طور مستقيم تاثير داشته باشد.

مرادي پناه ادامه داد: علاوه بر تحول در زمينه اقتصادي، فرهنگي، هنري و اجتماعي اين امر مي تواند در عرصه معرفي استان در گستره جهاني و شهره شدن لالجين نيز نقش بسيار عميقي را داشته باشد

وي اظهار كرد: با توجه به نام گذاري سال جدي توسط مقام معظم رهبري به عنوان اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل ، صنايع دستي و توليد سفال مي تواند به عنوان تبلور و مصداق عيني اقتصاد مقاومتي باشد، چرا كه در اين حوزه اين موضوع مي تواند اشتغال بسيار گسترده اي را در اين عرصه ايجاد كند.

وي با بيان اينكه براي انتخاب شهر لالجين به عنوان شهر جهاني براي ايجاد و زمينه سازي و بستر سازي همه مسئولان استاني و شهرستاني و محلي بايد تلاش كنند افزود: بايد تحول در كميت و كيفيت آثار مبلمان شهري و منظر شهري لالجين اتفاق بيفتد و از طرفي توليد كنندگان سفال نيز بايد از نظر كيفي توليد سفال دقت نمايند تا هم در كالاهاي قديمي و كالاهاي جديد به معناي واقعي تحول ايجاد نمايند چرا كه نوع كار سفالگران ماهيت هنري دارد و بايد اين هنر دايما در حال تغيير و عوض شدن باشد.

وي افزود: از طرفي شهر لالجين خوشبختانه با حمايت هاي مسئولان ارشد استاني خوش درخشيد و حدود هشت درصد از صادرات صنايع دستي كشور را به خود اختصاص داده است به طوري كه سال گذشته حدود 13 ميليون دلار صادرات صنايع دستي هدف گذاري شد ه بود كه تا بهمن ماه حدود 9 ميليون دلار آن تحقق يافت.

وي ادامه داد: شهر لالجين سال 94 رشد قابل توجهي را در صادرات صنايع ستي داشته است.

فرماندار بهار تصريح كرد: با توجه به سياست هاي استان كه در بخش صنايع دستي در اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي شده است در اقتصاد مقاومتي مورد توجه بوده است و خواهد بود و مي تواند در امر ايجاد اشتغال و هم عدم وابستگي كشور به صادارات نقش مهمي را ايفا كند.

مرادي پناه گفت: پيشنهاد مي شود سال جاري كه دولت يازدهم بنا دارد در عرصه توليد با دادن نقدينگي به واحدهاي صنعتي توجه ويژه داشته باشد به بخش صنايع دستي عنايت بيشتري داشته و با تزريق تسهيلات به ميزان لازم جان بيشتري را به توليد سفال ببخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار