مستند «مادرکشی» با نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت منابع آبی در اردبیل برای مدیران و مسئولان استان اکران شد.
کد خبر: ۲۰۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 08 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصرپنج شنبه در مجتمع فرهنگی، ‌هنری فدک اردبیل برگزار شد، مستند مادرکشی که در واقع نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت آب در ایران دارد، برای آگاهی و اطلاع بیشتر مسئولان و مدیران استان اردبیل از وضعیت منابع آب و تهدیدهای زیست‌محیطی پخش شد.

این فیلم با رویکردی پژوهشی می‌کوشد در کنار به تصویر کشیدن مظاهر و نتایج بحران آب، علل مختلف به وجود آمدن این بحران را در کشورمان بررسی کند.

سدسازی بی‌رویه و دخالت در اکوسیستم طبیعی، حفر بی‌رویه چاه‌های عمیق، انتقال آب بین حوزه‌های مختلف آبریز، از بین رفتن منابع آب زیرزمینی، بهره‌وری پایین و برنامه‌ریزی غلط در بخش کشاورزی، جایگزینی مدیریت دولتی به جای مدیریت مردمی از مواردی است که این مستند در تحلیل دلایل بحران آب به آن می‌پردازد.

این مستند جایزه بهترین پژوهش را در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت دریافت کرد.

به همت اتاق فکر محیط زیستی استان اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله اکران‌های مستند مادرکشی در اردبیل آغاز شد که این اکران با حضور مدیران استانی و علاقمندان به محیط زیست انجام می‌شود.

نقد و بررسی پس از اکران توسط دکتر حسن‌زاده رئیس اتاق فکر استان، داود نجفیان مدیرعامل آب منطقه‌ای و ناصحی مدیر گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

فعال محیط زیست که کار هماهنگی اکران این مستند را در اردبیل بر عهده دارد به خبرنگار فارس گفت: اکران مستند مادرکشی به عنوان یک شاهکار تلخ و گزنده به صورت مستمر برای مجموعه‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند.

صادق پناهی تصریح کرد: امیدواریم این حرکت بستری را فراهم کند تا شاهد آگاهی‌بخشی محیط زیستی در استان اردبیل باشیم.

در این اکران مدیران کل دفتر اجتماعی و فرهنگی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، رئیس حوزه‌های علمیه استان، دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل و نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و مهین‌فر رابط تجاری ایران و ترکیه حضور داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار