فرماندار مشگین شهر گفت: گردش مالی این شهرستان از محل فروش محصولات کشاورزی به صورت میانگین بیش از سه هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۲۰۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 07 April 2016

ابراهیم امامی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از باغات مشگین شهر در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: کشاورزی محور توسعه شهرستان مشگین شهر است و در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل گردش مالی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کاشت محصولات کشاورزی در ۱۴ هزار هکتار از باغات و ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تأکید کرد: کشاورزی شهرستان می‌تواند فضای کسب‌وکار را فعال نگاه داشته و سطح معیشت مردم را افزایش دهد.

فرماندار مشگین شهر با تأکید به اینکه خروج از تک‌محصولی از جمله اهداف توسعه کشاورزی این شهرستان است، ادامه داد: در نظر داریم با گسترش مشاغل خانگی حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی زمینه رشد هر چه بیشتر کشاورزی شهرستان را فراهم سازیم.

امامی خواستار حمایت نهادهای متولی از ایده‌ها و برنامه‌های توسعه کشاورزی شهرستان شد و تصریح کرد: از جمله در بخش آبزی پروی در استخرهای دومنظوره، پرورش زنبورعسل، دام‌های سبک و سنگین و صنایع روستایی و تبدیلی این شهرستان برخوردار از ظرفیت‌های متعدد است.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزی در درآمد شهروندان این شهرستان کاشت محصولات کشاورزی با ارزش‌افزوده بالا از جمله پسته و زعفران را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

به گفته فرماندار مشگین شهر این شهرستان از قطب‌های کشاورزی استان و کشور محسوب شده و بسیاری از تولیدات آن به لحاظ کیفی قابل‌توجه و کم‌نظیر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار