کد خبر: ۲۰۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 06 April 2016
تابناک گیلان: عضو شورای اسلامی شهر رشت با غلط دانست اجرای پیاده راه سازی در بافت مرکزی رشت، گفت: این طرح به اقتصاد شهر ضربه زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مجید رجبی ویسرودی، عضو شورای اسلامی شهر رشت در نشست خبری که عصر امروز( 17 فروردین) در محل شورای این شهر در رشت برگزارشد، در خصوص استیضاح و تغییر مکرر شهرداران رشت اظهار کرد: از نخستین وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است.

 

وی با بیان اینکه فرآیند انتخاب شهردار قبلی غلط بود، گفت: وقتی فرآیند انتخاب غلط باشد جواب و نتیجه غلط خواهد آمد.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: در تمام کلانشهرهای کشور از بین چند نفر منتخب یک نفر را که بیشترین رأی را داشته به عنوان شهردار انتخاب می‌شود که این روند در انتخاب شهردار قبلی اتفاق نیفتاد.

 

وی اعلام کرد: شهردار قبلی به علت تجربه کم اعضای شورای شهر و یا به خاطر عملکرد بد خود نتوانست اعضای شورای شهر را قانع کند و برکنار شد.

 

رجبی یادآور شد: شهردار قبلی حرفش خلاف واقع بود و به 90 درصد قولهایش عمل نکرد و منجر به این شد که نتوانست در سکان شهرداری باقی بماند.

 

وی فرماندار رشت را از افرادی دانست که موجب انتخاب‌های غلط در شهرداری شد و گفت: ایرادی که فرماندار به مصوبه شورا گرفت خلاف قانون بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: فرماندار در جایگاه وزارت کشور ظاهر شده و خواستار بررسی مدارک تحصیلی نامزدهای شهرداری شد در صورتی که وزارت کشور می‌تواند حتی براساس مدرک دیپلم شهردار انتخاب کند.

 

وی با اشاره به انتقاداتی که از سوی وی نسبت به شهردار کنونی رشت مطرح است، گفت: شهردار فعلی از نظر تحصیلات مورد تایید من است و در جایگاه خود توانایی دارد اما شهردار رشت باید شورا را هم ببیند.

 

رجبی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌ای که شورا می‌دهد بخشی مربوط به بودجه و بخشی هم نشانه احترام به مصوبه شورا است.

 

 وی با اشاره به اشتغال بیش از دو هزار نفر در شهرداری رشت، گفت: شهردار رشت دغدغه فکری در خصوص جایگاه خود دارد که سبب شده نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت، طرح پیاده راه سازی در بافت مرکزی شهر رشت را از موارد انتقاد خود نسبت به شهردار رشت برشمرد و گفت: پیاده راه سازی کار غلطی بود.

 

وی تاکید کرد: نمی‌توان ارتباط شمال با جنوب و شرق با غرب بافت مرکزی شهر رشت را قطع و ارتباطات شهر را حذف کرد و اقتصاد شهر را زیر سوال برد.

 

رجبی با بیان اینکه معتقدم طرح پیاده راه سازی به اقتصاد شهر ضربه زده است، گفت: می‌شد برای حفظ ارتباطات از زیرگذر استفاده کرد و تمام نقاط شهر را به هم وصل کرد.

 

وی همچنین اظهار داشت: از دیگر مواردی که باعث انتقاد شدید من نسبت به شهردار رشت بوده، عدم احترام به زیرمجموعه است.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: موارد یاد شده به معنای حتمی استیضاح و برکناری شهردار نیست بلکه طبق قانون اعضای شورا حق دارند از ایشان سوال کنند و اگر قانع نشدند کسی را که بهتر است برای اداره شهر انتخاب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار