بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 05 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


بازداشت مردی كه بزرگترين ارتش جهان را فرماندهی می كرد +عکس

تابناک گیلان: او كه بعضا هدايت ارتش كشور چين را در بسياری موارد بر عهده داشت و به عنوان معاون فرماندهی كل قوا خدمت می كرد، عالي ترين مقام نظامی است كه از سال 2013 و پس از فراخوان دولت «شي جين پينگ» برای مبارزه جدی با فساد به دام دستگاه قضا مي افتد.

«گو بوشيانگ» سال گذشته ميلادی به عنوان معاون كميسيون مركزی نظامی چين خدمت می كرد و با توجه به اينكه از تابستان گذشته پرونده او در اختيار بازرسان نهاد قضايی اين كشور قرار گرفت، از حزب حاكم كمونيست نيز اخراج می شود.

آنطور كه روزنامه «ساوت چاينا» به نقل از منابع آگاه نظامی گزارش كرده، اين مقام ارشد ارتش چين جرائم سنگين مالی دارد و مجازات سختی در انتظارش خواهد بود.

بازداشت مردي كه بزرگترين ارتش جهان را فرماندهي مي‌كرد +عکس

«گو بوشيانگ» 74 ساله از جمله 25 مرد قدرتمند دفتر سياسی حزب حاكم چين در سال های گذشته است و به جرات مي توان گفت كه او بلندپايه ترين فرد نظامی است كه از بدو تاسيس «چين نو» در سال 1949 ميلادی به فساد مالی متهم می شود.

نشريه هنگ كنگی خاطرنشان می كند كه رسيدگی به پرونده مقام ارشد نظامی متهم به فساد مالی پايان يافته و برای صدور رای به دادگاه سپرده شده است.

«شو چايهو» از ديگر مقام های ارشد كميسيون مركزی نظامی چين كه در رده بعد از «گو» قرار داشت دو سال قبل به اتهام فساد مالی دستگير شد و فروردين ماه سال گذشته در شرايطی كه منتظر محاكمه بود به دليل ابتلا به سرطان درگذشت.

چائو جيان مينگ» رئيس دادستانی عالي خلق چين در آخرين نشست سالانه كنگره ملی چين كه اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام كرد كه ريشه های قدرت و حزب حاكم با فساد تهديد می شود و به همين خاطر نمی توان موضوع فساد مالي را ناديده گرفت.

بازداشت مردي كه بزرگترين ارتش جهان را فرماندهي مي‌كرد +عکس

او گفت: اگرچه هزاران نفر تاكنون در اين ارتباط دستگير و مجازات شده اند اما مبارزه با فساد همچنان يكی از اولويت های اصلي دستگاه قضايی كشور خواهد بود.

«شي جين پينگ» رئيس جمهوری خلق چين از سال 2013 مبارزه گسترده با فساد در كشور را اعلام كرد و از دستگاه قضايی اين كشور خواست به شكلی جدی به مبارزه با اين پديده برخيزد.



توضیح درباره حاشیه‌ تیتر نخست «شرق»

مدیرمسؤول روزنامه «شرق» درباره‌ی حاشیه‌های پیش‌آمده برای این روزنامه پس از انتشار تیتر و عکس یک امروز این رسانه، توضیحاتی را ارائه و این اتفاق را غیرعمدی اعلام کرد.

مهدی رحمانیان توضیح داد: معتقد هستم تیتر یک و عکس صفحه یک، دو مقوله‌ی مجزا هستند و روال شرق هم همواره به همین منوال است. تیتر یک گزارش امروز شرق بحث پول‌شویی در سطحی جهانی است و عکس، مربوط به موضوعی داخلی است؛ اما اگر در انتخاب عکس دقت بیشتری می‌شد، شاید این اتفاق نمی‌افتاد تا باعث ایجاد این بدفهمی نشود.

او سپس تاکید کرد: یقینا قصد و غرضی در کار نبوده است و همه می‌دانند ما (روزنامه شرق) مدافع دولت هستیم.

رحمانیان سپس با اشاره به تیتر یک روزنامه شرق و انتشار گزارشی درباره‌ی پول‌شویی توضیح داد: این گزارش، همان گزارشی است که رسانه‌های جهان آن را کار کرده‌اند و ما هیچ ادعایی نسبت به آن نداشتیم. در رابطه با بحث‌های داخلی هم توضیحاتی داده شده است.

مدیر مسؤول شرق سپس گفت: قبول دارم که ممکن است تیتر یک و عکس، بدخوانی داشته باشند اما این اتفاق از روی عمد نبوده است؛ چراکه تیتر مربوط به خبر دیگر است و عکس هم مربوط به گزارش دیگری است. طبیعتا تیتر و عکس متفاوت است ولی ممکن است بدفهمی ایجاد کند اما هیچ ربطی به هم ندارند.



برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان و بحرین منتظر دستور هستیم

فرمانده کل سپاه با اشاره به آمادگی های همه جانبه سپاه برای مقابله پیروزمندانه و قاطع با تهدیدات دشمنان گفت: رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ی آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می باشد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه‌ها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با آنها اظهار کرد: حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه کارانه‌ی ما از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نباید نگران رفتارهای ضدانقلابی بعضی از اشخاص منتسب به انقلاب و نظام بود، خاطرنشان کرد: در مسیر انقلاب متأسفانه بزرگانی حتی در مقیاس جانشینی حضرت امام رحمه الله، که بدلیل فقدان درک و موقعیت ممتاز انقلاب و تحریک پذیری از سوی عناصر بیگانه و ضدانقلاب از مسیر انقلاب که توسط رهبری انقلاب تعریف شده بود منحرف شدند، اما انقلاب اسلامی قدرتمندتر از گذشته و به دور از تعلق به اشخاص، شکافتن مسیرهای جدید در جغرافیاهای دوردست را رقم زده و می‌زند.

تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمی‌ماند
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمی‌ماند، این تفکرات حتی اگر هم در مقطعی تشکیل دولت و مجلس بدهند پس از مدتی با اراده مردم از جغرافیای سیاسی کشور و انقلاب کنار گذاشته می شوند.
سرلشکر جعفری افزود: گرچه شیوه‌های آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی تحول یافته است اما سپاه و نیروهای انقلاب با رصد و شناسایی به هنگام این شیوه‌ها، مسدود نمودن راه نفوذ آنان را کماکان با قدرت دنبال می‌کنند.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا برجام می‌تواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود؟ گفت: برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ی کوتاهی فکر و نوعی خود تحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.

سرلشکر جعفری برجام را نسخه‌ی حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هسته‌ای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود متفاوت است.

سرلشکر جعفری در تشریح عوامل و عناصر اصلی تأثیر گذار در مقاومت هسته‌ای ایران اسلامی گفت: مقاومت هسته‌ای مربوط به شجاعت انقلابی رهبری عزیز در هدایت انقلاب و مواجهه با تهدید نظام سلطه، مجاهدت علمی دانشمندان در آزمایشگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای، صبر انقلابی مردم، ایستادگی برابر تحریم‌ها و بالاخره مربوط به پیوند ناگسستنی مردم و رهبری است.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟ مردم ما، روحیه و تفکر انقلابی را هرگز با روحیه و تفکر انفعالی عوض نمی‌کنند، اگر این گونه بود این قدر شهید نمی‌دادیم، در حالی که هنوز کاروان شهداء در راه است و نوای آنان هر روز شنیده می‌شود.

آمریکا مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
فرمانده کل سپاه تأکید کرد:ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینه‌ی نظامی اگر پیش آید، مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های موشکی سپاه و تأکید بر ادامه مسیر توسعه آن تصریح کرد:موشک‌هایمان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکایی‌ها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگی‌های موشکی سپاه پیدا کرده‌اند لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدنهای بیشتر، آنها را سریعتر در باتلاق خود ساخته شان فرو خواهد ‌برد.

فرمانده کل سپاه در ادامه پیرامون نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخیر برخی از کشورهای عربی درشورای همکاری خلیج فارس گفت: رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ی آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می باشد.

از بقای نظام سوریه و حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی آن حمایت می کنیم
سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه "ما همچنان از بقای نظام سوریه و حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی آن حمایت می کنیم و هرگز اجازه تجزیه هیچ یک از سرزمین‌های اسلامی را نخواهیم داد" گفت: ما تجزیه را یک راهبرد انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی می‌دانیم، لذا هرگز اجازه تضعیف ملت‌های مسلمان را نداده و از فلسطین نیز همانند گذشته با همه‌ی توان و قدرتمان دفاع خواهیم کرد.



علی کفاشیان: کی‌روش می‌گوید با این شرایط نمی‌مانم/ ۲۵ میلیاد تومان می‌خواهیم

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به نشستی که با سرمربی تیم ملی داشت گفت: کی روش امکانات خوب برای تیم ملی می خواهد و تاکید کرده اگر شرایط اینگونه باشد نمی تواند به همکاری اش ادامه دهد.

 علی کفاشیان بعد از جلسه با کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران گفت: با کی روش حدود چهار ساعت جلسه داشتیم. بعد از قرعه کشی مسابقات جام جهانی، برنامه داریم که جزو دو تیم اول باشیم. کی روش اعلام کرده به زمین تمرین خوب نیاز دارد و باید اردوهای تدارکاتی خوب باشد. از این صحبتهایی که همیشه بوده است.

وی افزود: اولویت اول ما تیم ملی است ولی شاید نتوانیم همه چیز را فراهم کنیم. کی روش تضمین می خواهد. او هم می گوید نمی توانم اینطوری بمانم. من کی روش را به جلسه روز شنبه هفته آینده هیات رئیسه دعوت کردم. خوشبختانه دو کاندیدای ریاست فدراسیون هم در هیات رئیسه هستند. اگر کی روش نخواهد بماند، ما ضرر می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: او تیم ملی را آماده کرده است و می تواند با برنامه ریزی خوب تیم ملی را به جام جهانی ببرد. از او خواستم برنامه یک ساله را بریزد و خواستیم در قرعه کشی هم شرکت کند.

کفاشیان درباره اینکه سجادی اعلام کرده بحث رفتن یا ماندن کی روش با کفاشیان است، گفت: کی روش باید بماند. هر فرد دیگری هم رئیس فدراسیون شود، از کی روش حمایت خواهد کرد. البته کی روش هم شرط دارد و می گوید باید امکانات فراهم شود. به غیر از حقوق کادر فنی که حدود ۱۰ میلیارد است، برای آماده سازی هم ۱۵ میلیارد تومان نیاز است و می توان با بودجه ای ۲۵ میلیاردی کار را انجام داد. اگر به جام جهانی برویم حدود ۴۰ میلیارد تومان گیرمان می آید.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره هزینه ۸۰۰ میلیونی تیم های ایرانی برای میزبانی از تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا در کشور عمان و اینکه آیا فدراسیون به باشگاه ها کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: هزینه تیم‌های ایرانی در عمان کمتر می شود. ما صحبت کردیم که ارزانتر حساب کنند!

وی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و عدم ثبت نامش در انتخابات، تاکید کرد: افرادی که هستند و کاندیدا شده اند در انتخابات شرکت می کنند. وظیفه ما این است که وزارت ورزش به ما اعلام کند که اساسنامه فدراسیون را به رسمیت می شناسد. هر موقع مصوبه گرفته شد و اساسنامه به رسمیت شناخته شد، با این چهار کاندیدا، انتخابات را برگزار می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره استعفای افشین پیروانی تاکید کرد: پیروانی تا الان چندین بار خداحافظی کرده است ولی هنوز در سمت خود هست.

کفاشیان درباره درگیری لفظی پیروانی و علیرضا اسدی در برنامه نود و افزایش اختلافات گفت: اتفاق خاصی که رخ نداد. پیروانی و اسدی نظرات خود را دادند. هر کسی در فدراسیون می‌تواند نظر خودش را بدهد.

وی درباره اینکه اسدی مدام عادل فردوسی پور را مهندس خطاب می‌کرد، با خنده گفت: خب به من چه؟!

کفاشیان در پایان با بیان اینکه فدراسیون فوتبال برای بازی احتمالی با تیم ملی عربستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه به فیفا نامه خواهد زد، گفت: برای بازی‌های تیم ملی فیفا تصمیم می گیرد. ما اعتراض داریم که باید در ایران بازی کنیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا که بازی باشگاه‌ها را به کشور ثالث برد و ما پیشنهاد دادیم آنها اساسنامه خود را عوض کنند و بگذارند سیاست در ورزش دخالت داشته باشد!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار