محمد جواد ظریف خوانساری وزير امورخارجه در اين ديدار بر ضرورت توقف فوری درگيری‎ها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره باغ تاكيد كرد.
کد خبر: ۲۰۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 05 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، محمد جواد ظریف بعدازظهر امروز پیش از آغاز چهارمین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان، در ديدار با المار ممديارف همتای آذربايجانی خود گفت: با توجه به مشكلات و بحران های موجود در منطقه بايد همه تلاش ها به كار گرفته شود تا شاهد تشديد يك مشكل و بحران ديگر نباشيم.


نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن

وزير امورخارجه در اين ديدارها بر ضرورت توقف فوری درگيریها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره باغ تاكيد كرد.

 

نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن

ظريف با يادآوری تماس تلفنی صبح امروز خود با وزير امور خارجه ارمنستان آمادگی كامل ايران را برای به كارگيری تلاشها با هدف حل و فصل مسالمت آميز مناقشه قرباغ اعلام كرد.

نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن

وزير امور خارجه جمهوری آذربايجان در اين ديدار آمادگی اين كشور را برای سرمايه گذاری در خط آهن رشت - قزوين - آستارا اعلام كرد.

طرفين در اين ديدار همچنين با بررسی آخرين تحولات روابط دوجانبه، در خصوص سفرها و ديدارهای متقابل مقامات دو كشور و اقدامات ضروری جهت گسترش همكاری ها در تمامی زمينه ها به ويژه در حوزه های مختلف اقتصادی رايزنی و تبادل نظر كردند.


حواشی

این نشست ساعتی پیش به پایان رسید و نکته مهم در این اجلاس سه جانبه بین‎المللی در طبیعت سحرآمیز رامسر، غیبت استاندار مازندران به دلیل حضور در همايش تقسيم كار ملی و منطقهای برای افزايش توليد ملی در سالن سازمان مديريت كشور بود.


نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن

همسر وزیر امور خارجه ایران نیز به همراه ظریف به رامسر آمده بود و مریم جمشیدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران که در سفر غرب استان حضور داشت با وی همراه شد.


نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن

ظریف پس از ورود به مازندران مستقیما به محل برگزاری نشست در محل تلهکابین رامسر رفت و سروری فرماندار رامسر به عنوان نماینده ارشد دولت روحانی در فرودگاه از وزرای امور خارجه ترکیه و آذربایجان استقبال کرد.

نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن

میهمانان خارجی این نشست هر کدام با یک فروند هواپیمای اختصاصی وارد فرودگاه رامسر شدند و  پس از ظریف و ممديارف،وزیر امور خارجه ترکیه سومین میهمان این فرودگاه بود تا شهر کوچک اما مشهور رامسر در غرب مازندران امروز را پر ترافیک و بینالمللی سپری کرده باشد.

نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متن


نشست سه جانبه رامسر، از حاشیه تا متنتلاش خبرنگاران سه کشور برای مخابره خبرهای این نشست مشهود بود و گفته شده وزرای میهمان با خود تیم خبری ویژه آورده بودند.
روابط ایران با این کشور ها متاثر از رژیم حقوقی دریای خزر و حمایت آنکارا از تروریست های اشغالگر در سوریه و عراق همچنین مناقشه قرباغ و مناصبات سیاسی باکو با تلاویو از فراز و نشیب‎های خاص و پیچیدگی هایی برخوردار است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار