پاسخ صریح معاون استاندار یزد به دبیر یک حزب اصولگرای یزدی:
محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پاسخ به نامه سرگشاده دبیر جامعه اسلامی مهندسین یزدگفت: به گمانم این سخنان و شیوه تقابلتان در تضاد با مواضع رهبری است که علاوه بر تنفیذ حکم رییس جمهور، کرارا و به صراحت بر حمایت خود از دولت و لزوم کمک به آن سخن گفته و در مقاطع مختلف نیز آشکارا یاریگر دولت بوده‌اند.
کد خبر: ۲۰۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 05 April 2016

به گزارش تابناک یزد،متن جوابیه به این شرح است:

دبیر محترم جامعه اسلامی مهندسین استان یزد، جناب آقای صداقت مرقومه شریفه جنابعالی در نقد یادداشت اینستاگرامی اینجانب به شکل غیر مستقیم و از طریق شبکه های اجتماعی رویت شد. خرسندم که فضای محاجه و نقادی، حداقل در مورد مدیران دولتی فراهم است و عملکردشان و گفتار و رفتارشان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد تا چنانچه ناراستی در آن مشاهده شد، با انذار ناظران و نهیب جامعه مدنی راست آید و در مسیر درست قرار گیرد. به جد باور دارم انتقاد بهترین هدیه ای است که اعضای یک جامعه سالم می‌توانند به یکدیگر هبه کنند و هر کس را که فراتر از نقد بنشانیم در حقش جفا نموده و مسیر را برای انحراف و سقوطش هموار ساخته ایم. در مورد کارگزاران امور عمومی نیز اولویت با نقد علنی در منظر و مرئای جامعه است. از این رو در ابتدای این جوابیه لازم می‌دانم از شما به جهت گشودن این باب سپاسگزاری نموده و سپس وارد محتوای نامه‌تان شوم:

نخست: در ابتدای سخنتان نسبتهایی را در مورد رابطه دولت فعلی و ملت بیان نموده‌اید. تمایلی ندارم وارد این مقوله شوم. چه اینکه مردم، خود بهترین داور این امرند. صرفا شما را ارجاع می دهم به نتایج انتخابات اخیر و واکنش مردم به نامزدهایی که شهره به مخالفت با دولت بوده‌اند. این که ما صرفا از نگاه خودمان بخواهیم چیزهایی را به مردم منتسب نماییم، اثبات کننده امری نیست. این ملت آنجا که در مقام تصمیم گیری بوده، نظر خود را به روشنترین وجه بیان نموده است. تفسیر یک سویه سخنان رهبری معظم انقلاب و هزینه کردن از ایشان برای مقاصد شخصی و گروهی هم جز تضعیف حاکمیت و تقویت تصور جدایی مردم از نظام عایدی دیگری ندارد.

دوم: متاسفانه به نظر می‌رسد دریافتتان از معنای "واو" عطف نادرست است و از همین نادرستی نتایج نادرست گرفته‌اید. این "واو" به معنای تساوی نیست بلکه به نقش مشترک اشاره می‌کند. فی المثل وقتی از "زنان و مردان" سخن می‌گوییم به معنای یکی بودن آنها نیست. در نوشتار اینجانب نیز به نقش مشترکی که پیش بینی می‌شود "مخالفان دولت و مطرودین رای ملت" ایفا کنند اشاره شده و اساسا اگر این دو گروه یکسان فرض شده بودند، ضرورتی به بیان هر دو نبود.

سوم: شخصا هیچ یک از گروههای سیاسی را که بر اساس ساز و کارهای معین و قانونی در عرصه رقابتهای سیاسی کشور حاضر شده‌اند، صرفا بر اساس هویت سیاسی و تشکیلاتی‌شان مخالف دولت نمیدانم. گروههای سیاسی که در چارچوب قوانین جاری فعالیت می‌کنند، حداکثر منتقد دولت هستند و دولت را در کلیت آن پذیرفته و به حسب ظاهر از آن حمایت می‌کنند. البته در این میان ممکن است اشخاصی منسوب به هر یک از گروههای سیاسی از در مخالفت یا عناد با دولتِ برامده از اراده ملت برایند که نمیتوان آن را به حساب کلیت یک جناح یا گروه سیاسی گذاشت.

دولت تدبیر و امید نیز دولت همه مردم است و در انجام وظایفش بر اساس سیاستهای کشور و وعده هایی که مورد قبول و تصدیق اکثریت ملت قرار گرفته، پاسخگوی کلیت جامعه‌ست نه یک گروه و جناح خاص. چه آنانکه با رای خود این دولت را برگزیده‌اند و چه آنان که سیاستها و مسیر دیگری را برای کشور ترجیح می‌دادند. با این حال برایم جالب است که جنابعالی خود را و کل جناح اصولگرا را مخالف دولت به حساب آورده و در این راه از یکی از نمایندگان فعلی استان که خود،  به احترامی که برایشان قائل بوده و هستم گواهی میدهند، اسم آورده و حتی مردمی را که به ایشان رای داده‌اند نیز در ردیف مخالفان دولت قانونی و مستقر کشور نشانده‌اید. به گمانم این سخنان و شیوه تقابلتان در تضاد با مواضع رهبری است که علاوه بر تنفیذ حکم رییس جمهور، کرارا و به صراحت بر حمایت خود از دولت و لزوم کمک به آن سخن گفته و در مقاطع مختلف نیز آشکارا یاریگر دولت بوده‌اند.

چهارم: هر چه از نقطه مطلوب دورتر باشیم، رسیدن به این نقطه زمان بیشتری لازم دارد. خوشبختانه در دو سه سال اخیر تدابیر دولت در بسیاری زمینه‌ها کارساز بوده و بخشی از مشکلات حل گشته و با همت همه بخشهای حکومت و دولت از موانعی که پیش پای کشور برای رشد و پیشرفت بود، کاسته شده است. بهتر است کمی هم روی ترش خود را به عاملان مشکلات موجود نشان دهیم نه کسانی که تمام تلاششان برون رفت از این وضعیت دشوار بوده است. در طی این مسیر تایید کارشناسان و نخبگان به همراه حمایت و پشتیبانی مردم، بهترین دلگرمی و پشتوانه دولت تدبیر و امید برای تداوم این راه است. از جنابعالی و همفکرانتان نیز درخواست میکنم تا با اولویت دادن منافع عمومی بر خواستهای گروهی، در اعتلای کشور و حل مشکلات موجود یاریگر دولت باشید.

در پایان لازم می‌دانم مجددا از بیان علنی انتقاداتتان سپاسگزاری نموده و آرزو نمایم همه منتقدین بخواهند و بتوانند که چنین رویه ای را در پیش گرفته و کسی از اولیای امور را بی‌نصیب از موهبت نقد نگذارند، چه اینکه درستی کارها جز با نقد آشکار و آزاد ممکن نیست.
محمدعلی طالبی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Montazer
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
سلام
لطفا یه گزارشم بنویسید بابت کسانی که به عنوان خادم الشهدا کنار قبر شهدای میرچقماق وایمیستند و به اندک چیزی به عموان بی حرمتی به شهدا گیر میدن..
اینا کی هستن خودسر هستن یا از طرف سازمان خاصی هستن...
دیشب من اونجا بودم بخاطر اینکه بچه سه سالم روی قبرها دویده برخورد بدی کردن مگه اینهمه شهدا توی خلدبرین خادم دارن و مواظبن بچه ای روی قبر شهید راه نره که اینجا باید داشته باشه ...حتی کارهم اشتباه باشه نحوه تذکر دادن نباید با برخورد بد باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار