رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: شمار آموزشگاه های فعال در این زمینه از حدود 16هزار مورد ظرف یک دهه اخیر به کمتر از یکهزار آموزشگاه کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۰۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 05 April 2016
به گزارش ايرنا، الله كرم ليراوي روز دوشنبه درنشست هم انديشي با جمعي از مسئولان و مربيان آموزشگاه هاي خصوصي فني و حرفه اي كهگيلويه وبويراحمد افزود: از اين مجموع بيش از پنج هزار مورد آنها به طور كامل تعطيل شده است.

وي تصريح كرد: مابقي آنها حدود (10 هزار آموزشگاه) ديگر نيز نيمه فعال و در آستانه تعطيلي هستند.
وي با تشريح برخي عوامل در ركود و تعطيلي آموزشگاه هاي خصوصي فني و حرفه اي كشور، گفت: تحريم هاي ظالمانه و ركود حاكم بر بازارهاي داخلي و حتي بين المللي تا حدود زيادي در اين مهم موثر بود.

ليراوي تاكيد كرد: تغيير ديدگاه مسئولان در طول سالهاي گذشته، باورناپذيري برخي متوليان امر بويژه در دولت گذشته به امر خصوصي سازي و كم توجهي به موضوع كيفيت از ديگر عوامل تاثيرگذار در ركود و نيمه فعال شدن آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي در كشور بوده است.
وي با بيان اينكه برخي آموزش هاي موازي و بدون مجوز در سازمان ها و نهادهاي غيرمرتبط نيز از عوامل اصلي در ركود و تعطيلي آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي بوده اند، افزود: استراتژي ها و برنامه هاي مدوني از سوي دولت و سازمان فني و حرفه اي براي بهبود وضعيت اين آموزشگاه ها پيش بيني شده است.
وي يادآور شد: توسعه اين آموزشگاه ها از نظر كمي و كيفي و برنامه‌ريزي اصولي براي هدايت صحيح آنها در امر مهارت آموزي از اولويت هاي مهم سازمان و كانون انجمن‌هاي صنفي آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي كشور است.
وي با تاكيد بر كيفيت بخشي به آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، ياداور شد: تعامل سازنده و موثر آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي با بخش دولتي و سازمان هاي فني و حرفه اي در استان ها از ديگر رويكردهاي مهم اين كانون است.
ليراوي با تاكيد بر اينكه بروز بسياري از مشكلات و تنگناهاي فراروي آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي ناشي از كم آگاهي نسبت به قوانين و ضوابط حاكم و اسناد بالادستي است، خواستار ارتقاي سطح دانسته ها و دانش مديران و مربيان آموزشگاه هاي آزاد در بخش هاي مختلف بويژه مقررات و دستورالعمل ها شد.
برخي از مديران و مربيان آموزشگاه هاي خصوصي در اين نشست به بيان مهمترين دغدغه ها و مشكلات فراروي خود پرداختند.
مشكلات بيمه اي، ازدياد روزافزون اموزشگاه هاي موازي، طولاني بودن فرايند صدورگواهي مهارت، تفكيك جنسيتي در كلاس هاي آموزشي و كمبود برخي امكانات و تجهيزات از دغدغه هاي جدي اين مربيان و انجمن هاي آزاد فني و حرفه اي در كهگيلويه وبويراحمد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار