کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد در حالی از روند افزایشی دما از امروز (یکشنبه) در این استان خبر داد که برخی نقاط این استان در دو روز گذشته در سردترین نقطه با کاهش محسوس دمای منفی دو درجه سانتی گراد زیر صفر روبرو بوده است.
کد خبر: ۲۰۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 04 April 2016
به گزارش ایرنا، بارش های بهاری در تعطیلات نوروز 95 همراه با تندباد شدید، سرما و برودت هوا در روزهای اخیر نیز موجب کاهش محسوس میزان اسکان گردشگران نوروزی در این استان شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در همین زمینه اعلام کرد: به دلیل بارش های بهاری و سرما و یخبندان میزان اسکان مسافران و گردشگران نوروزی امسال نسبت به نوروز پارسال در استان حدود 27 درصد کاهش یافته است.
سرما و برودت هوا در برخی مناطق ییلاقی و مناظر طبیعی در شهرستان های سردسیری استان نیز در 13فروردین امسال موجب شد تا خانواده ها و گردشگران روز سختی را در این روز تجربه کنند.
مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز از بروز خسارات ناشی از سرما و یخبندان به باغ ها ، گلخانه ها و برخی صیفی جات در نقاط سردسیری استان خبر داد.
زواره آزادپور افزود: هنوز میزان خسارات ریالی به باغ ها و طرح های گلخانه ای استان جمع بندی نشده است.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه بیشترین میزان بارندگی های اخیر از اول فروردین امسال تاکنون را مربوط به شهر سی سخت با58.2 میلی متر اعلام کرد.
ولی بهره مند میزان بارندگی های نوروز امسال در یاسوج ، دهدشت، قلعه رئیسی ، لیکک، دوگنبدان و امام زاده جعفر را نیز به ترتیب 51.4، 45.7، 52، 22.6 ، 14 و 17.2 میلی متر اعلام کرد.
بهره مند اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری با بیش از 170 میلی متر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به دهدشت است.
وی افزود: میانگین بارندگی بلندت مدت در شهر دهدشت 490.8 میلی متر است.
وی ابراز داشت: این در حالی است که در برخی مناطق همچون شهرهای یاسوج ، سی سخت و دوگنبدان میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
بهره مند گفت: میزان کاهش بارندگی سال زراعی جاری در این شهرها نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 79.7، 142.7 و 31.2 است.
وی میانگین بارش های سال زراعی جاری تاکنون در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت، لیکک و امام زاده جعفر را نیز به ترتیب 482.2، 475.2، 277.6 ، 485.7، 423.5 و 434.9 میلی متر ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار