مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:
با حضور فعال نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در استان و همکاری و مشارکت مردم در حفظ و نگه‌داری محیط زیست، نوروز را بدون حادثه در منابع طبیعی پشت سر گذاشتیم.
کد خبر: ۲۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 08 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، داود زارع امروز در رشت با اشاره به وزش باد گرم در ارتفاعات گیلان اظهار کرد: وزش باد گرم احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها را افزایش می‌دهد بنابراین باید رعایت احتیاط را داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت آتش روشن نکردن در جنگل‌های گیلان افزود: از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان می‌خواهیم در جنگل‌ها و پارک‌های جنگلی استان از روشن کردن هرگونه آتش خودداری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نقش مردم در پاس‌داشت منابع ‌طبیعی و حفظ اراضی و مراتع این استان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در نوروز امسال  رعایت زیست‌محیطی و توجه مردم و مسافران به هشدارها، موجب شد از تخریب یا تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران زیادی برای بهره‌مندی از مواهب طبیعی و خدادادی در مناطق جنگلی و مرتعی گیلان سفر کرده بودند، خاطرنشان کرد: با حضور فعال نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در استان و همکاری و مشارکت مردم در حفظ و نگه‌داری محیط زیست، نوروز را بدون حادثه در منابع طبیعی پشت سر گذاشتیم.

زارع تدوین طرح جامع حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را امری ضروری دانست و یادآور شد: ساختار سازمانی حفاظت از جنگل‌ها و مراتع باید متحول شود و به همین منظور برای تحول و تغییر نیازمند تدوین طرح جامع حفاظتی هستیم.

وی با اعلام استقبال از ایده‌پردازی در زمینه راهکارهای اجرایی شدن صیانت از منابع طبیعی توسط صاحب‌نظران و اندیشمندان، خاطرنشان کرد: از تمام طرح‌ها و ایده‌های شایسته در زمینه علوم جنگل و منابع طبیعی استقبال می‌کنیم.

این مسئول حفاظت اراضی ملی برای نسل‌های آینده را امری مهم و ضروری خواند و متذکر شد: در طرح جامع حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، راهکارها و روش‌های پیشگیرانه و عملیاتی برای مقابله با حریق در جنگل‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و برخورد با تصرف اراضی ملی و چرای بی‌رویه دام مهم‌ترین هدف است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار