دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی
تابناک: دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به بازدید از اماکن مختلف فرهنگی، تاریخی استان مرکزی گفت: 689280هزار بازدید کننده داخلی و خارجی نیز در این مدت از موزه ‏، اماکن تاریخی وسایت های باستانشناسی،تفریحی وتوریستی استان بازدید کردند که بیشترین بازدید را بیت امام خمینی‏‏(ره) با 32 هزار نفربه خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۰۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 02 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمد حسینی، با اشاره به آخرین آمار اقامت مسافران نوروزی در استان مرکزی اظهار داشت: در این مدت 397 هزار مسافر در استان اقامت داشتند که 7157 نفر در هتل ها، 3390 ‏مهمانپذیر ها، 8111 در خانه مسافرها، 323246 نفر درکمپ های موقت (چادر های مسافرتی در پارک ها) ، 52410 نفر در مدارس، 116هزار و 96 نفر در مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن های ورزشی استان مرکزی ‏اسکان داده شدند.‏

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی افزود: با توجه به آمادگی مراکز گردشگری و همچنین ‏اختصاص 760 کلاس در 88 مدرسه و تامین چادرهای مسافرتی از سوی جمعیت هلال احمرهیچ مشکلی در خصوص ‏اسکان مسافران نوروزی نداشتیم .‏

وی تصریح کرد: به منظور ارایه خدمات مطلوب و رضایتمندی مسافران در ایام نوروز 151 مورد نظارت و بازدید از هتل ‏ها، مهمانپذیر ها، دفاتر خدماتی و سایر مراکز انجام شد که مجموعا 13بازدید از ‏دفاتر خدمات مسافرتی، 28 بازدید از رستوران های بین راهی، 17 بازدید از مراکزاقامتی و 93 مورد بازدید از مراکز اسکان فرهنگیان، کمپ ها، مهمانسراها، خانه مسافرها به عمل آمده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای همین بازدیدها، از این تعداد 1 مورد تذکر به مراکز اقامتی و 4 مورد اخطار کتبی به مراکز پذیرایی و یک مورد تشویق به مراکز اقامتی به خاطر رعایت استانداردها و دستورالعمل های ابلاغی داشته ایم .

سید محمد حسینی با اشاره به بازدید از اماکن مختلف فرهنگی، تاریخی استان مرکزی گفت: 689280 هزار بازدید کننده داخلی و خارجی نیز در این مدت از موزه‏، اماکن تاریخی و سایت های باستان شناسی، تفریحی و توریستی استان بازدید کردند که بیشترین بازدید را بیت امام خمینی‏‏(ره) با 32 هزار نفربه خود اختصاص داده است.

وی افزود: 7893 نفر نیز از موزه‌های استان مرکزی بازدید کردند که بیشترین بازدیدها به ترتیب مربوط به بازدید مسافران نوروزی از موزه ‏چهارفصل اراک، موزه سالار محتشم خمین، مفاخراراک، موزه صنایع دستی حسن پور، موزه آشتیان، مسجد جامع ساوه، گنبد چهارسوق، فرهنگ و هنر تفرش، تکیه فرمهین‏ ‏بوده است.

حسینی تصریح کرد: سرچشمه و باغات گل محلات، غار زیبای نخجیر، سرابهای شازند، سراب اسکان، سراب پنجعلی، تالاب میقان، آبگرم محلات، کوجه بوجه خمین، منطقه حفاظت شده هفتاد قله، دره زیبای جاسب بازدید کردند. روستاهای هدف گردشگری ورچه، انجدان، هزواه، وفس، سرآبادان، چناقچی علیا هم مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود کشاند. محوطه ها و سایت های، بناهای تاریخی شهرهای نراق، تفرش، اراک، ساوه و محلات هم بیشترین بازدید را در بین آثار تاریخی به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: تعداد تردد خودروها در این ایام 8 میلیون و 132 هزار و 44 تردد وسیله نقلیه سبک وسنگین بوده است.‏

حسینی تصریح کرد: بیش از 680 خودرو که شامل ناوگان امداد خودرو، کانون اتومبیلرانی، راهداری، ‏اورژانس، تعزیرات حکومتی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر، میراث فرهنگی و یک فروند بالگرد به ‏مسافران خدمات رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 2500 نفر در دستگاه‌های اجرایی و نزدیک به 1100 نفر نیز از طریق ‏هتل‌ها، مهمانپذیرها، سفره خانه‌های سنتی و سایر تاسیسات گردشگری به مسافران نوروزی خدمات ‌رسانی کردند.‏

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی در استان مرکزی گفت: بیش از 700 هزار بروشور و بیش از 500 متر بنر جهت ‏اطلاع رسانی به مسافران نوروزی چاپ ونصب شد و تعداد 40 تابلو ورودی شهرها و محورهای اصلی مجددا رنگ آمیزی و بهسازی شد.

وی وضعیت اطلاع‌ رسانی را از طریق رسانه های استان مطلوب ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از رسانه ها افزود: اطلاع رسانی مطلوبی از طریق صدا و سیما با برنامه های گل بهار، هفت سین، وقت شکفتن و بخش خبر شبکه آفتاب و خبرگزاری‌های استان در راستای معرفی استان و جاذبه های گردشگری آن در این ایام صورت ‏گرفت.

حسینی تصریح کرد: در شهرهای محلات، دلیجان، نراق، آشتیان، ساوه، آوه، زرندیه، اراک، خنجین فرمهین، خمین موسیقی ‏آئینی و بازی‌های بومی و محلی، جشنواره باسلق در نیم ور، جنگ شادی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س ) و تولد حضرت امام خمینی (ره) در خمین برای عموم مسافرین و هم استانی ها برگزار شد که مورد استقبال آنها قرار ‏گرفت.

وی افزود: در طول ایام نوروز و در راستای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، تعداد 25 نمایشگاه وبازارچه وفروشگاه صنایع دستی برای علاقمندان برپا شده بود.‏

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار