مدیرکل اداره راه وشهرسازی یزد با اعلام سیاست های اجرایی این اداره کل در سال جدید گفت: ارتقای ایمنی و کیفیت راه های استان، بهره برداری از طرح محور یزد -خاتم و راه اندازی خط دوم بافق - اصفهان سرفصل برنامه های ما در سال جاری خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 02 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی گفت: ارتقای ایمنی و کیفیت راه های استان از طریق تدوین برنامه های عملیاتی در زمینه اجرا و طراحی در حوزه راهسازی و راهداری و همچنین انضباط در حوزه شهرسازی و مسکن درتهیه طرح های توسعه شهری از جمله برنامه های ما در سال جاری است.

وی بهره برداری از طرح دوخطه کردن راه آهن بافق -اصفهان - زرین شهر، بهسازی محور یزد- خاتم و پایان عملیات روکش آسفالت اردکان - چوپانان را از دیگر اولویت های اداره کل راه وشهرسازی استان دانست و افزود: البته همه این طرحها به شرطی در سال جدید به مرحله بهره برداری می رسد که تامین اعتبار شود.
مدیرکل راه وشهرسازی یزد با اشاره به اینکه طرح دو خطه کردن راه آهن بافق-اصفهان-زرین شهر در سال گذشته و در سفر رییس جمهوری به این استان آغاز شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح و همچنین با اجرای تراک بندی و علائمی کردن این مسیر قابلیت جابه جایی بار تا 2/5 برابر افزایش می یابد.
نقصان محمدی افزود: با اتمام این طرح که با اعتبار 18 میلیارد ریالی در حال انجام است علاوه بر کاهش مصرف سوخت و آلودگی کمتر، بار محوری به 25 میلیون تن افزایش می یابد.
این مسئول در ادامه شفاف سازی و مکانیزه کردن حوزه املاک و حقوقی و نظارت در حوزه فنی و اجرایی و ساختمان های دولتی را از دیگر برنامه های سال جاری استان برشمرد و اضافه کرد: با توجه به مشکلات و موانع مالی که بخش ریلی با آن مواجه است و امیدواریم این طرح اواسط سال 95 به بهره برداری برسد.
وی در پایان با اشاره به کاهش مسیر یزد -اردکان با اتمام عملیات روکش آسفالت اردکان -چوپانان گفت: طول محور یزد-خاتم 17 کیلومتر و عرض آن 1100 متر است که امید است با تامین اعتبار این دو طرح پیش از 6ماهه دوم سال جدید به بهره برداری برسد.
استان یزد در طول راههای بین شهری در جایگاه 12 و راههای شریانی در رتبه 10 کشور قرار دارد و طول بزرگراههای هم اکنون 653 کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته 2175 کیلومتر است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار