قربان محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی :
با اجرای طرح هادی سعی داریم تا مردم در روستاهای خود ماندگار باشند و جلوی مهاجرت های بی رویه گرفته شود.
کد خبر: ۲۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 08 April 2015

 قربان محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در رابطه با افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشریح عملکرد این اداره کل اظهار داشت: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در راستای حفظ اراضی کشاورزی قدم های مثبتی برداشته است و در این خصوص با امور اراضی تفاهم نامه ای امضا شده است.

وی  اظهار کرد: از یک هزار و 944 روستای بالای 20 خانوار استان در یک هزار و 700 روستا مطالعه طرح هادی انجام شده که با انجام این طرح در 244 روستای دیگر، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان شامل اجرای طرح هادی می شوند.

وی افزود: البته تاکنون در 653 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی انجام شده که در صورت مشارکت مردم، این تعداد در سالجاری افزایش می یابد.

وی افزود: با اجرای طرح هادی سعی داریم تا مردم در روستاهای خود ماندگار باشند و جلوی مهاجرت های بی رویه گرفته شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای آذربایجان شرقی کمبود داریم، اظهار داشت: برخی از افراد نیز که در ساختمان ها اسکان دارند، واحدهای مسکونی آنها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

محمدی ادامه داد: احداث واحدهای مسکونی در یک هزار و ۷۰۰ روستای  بالای ۲۵ هزار جمعیت به تمام رسیده است .

 

وی از اجرای ۶۰۳ طرح هادی در روستاهای استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۷۰ هزار مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است.

وی افزود: به منظور بالابردن میزان ارزش واحدهای روستایی نیز، بنیاد مسکن تاکنون 197 هزار جلد سند به روستاییان اعطا کرده که در سالجاری نیز سه هزار جلد سند تحویل روستاییان می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکصد و ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شده است.

محمدی حفظ اراضی کشاورزی و ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه آنها به شهرها را از مهم ترین اهداف بنیاد عنوان کرد و گفت: در هیمن راستا، بنیاد به دنبال ایجاد خدمات رفاهی و امکانات در روستاهاست تا ساکنان روستایی را به ماندن در روستاها، تشویق کند.

محمدی با اشاره به اقدامات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در مسکن مهر شهر جدید سهند افزود: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند توسط این اداره کل احداث شده است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در شهرهای آذربایجان شرقی گفت: ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان توسط اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی احداث شده است.

محمدی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۴۵ هزار جمعیت ساکن روستاهای آذربایجان شرقی هستند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۹۵۰ نفر در روستاهای بالای ۲۵ هزار سکونت دارند.

محمدی همچنین به تعداد واحدهای روستایی و جمعیت ساکن در آنها اشاره کرد و گفت: 318 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 145هزار نفر در 284 هزار واحد مسکن روستایی ساکن هستند و این نشان دهنده کمبود مسکن روستایی به تعداد 34 هزار واحد است که البته در قیاس با شهرها رقم بسیار ناچیزی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اعتبار ملی و استانی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل اختصاص یافته بود که امسال نیز تلاش می کنیم با افزایش درصدی این اعتبار را جذب کنیم.

محمدی با بیان اینکه ۱۴۰ پروژه در دست اجرا داریم، ادامه داد: امسال در ۲۴۴ طرح هادی در ۵۰ روستا اجرا می شود و ۳۰۰ سند مالکیت به مالکان واحدهای مسکونی اعطا می شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 21 فروردین 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار