کد خبر: ۲۰۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 25 March 2016

به گزارش «تابناک یزد»؛باران بهاری که روز گذشته تقریبا در همه مناطق استان یزد بارید، بخشی از روستاهای استان یزد را دچار خسارت کرد.

در برخی روستاها، خسارت به منازل مسکونی، خودروها، قنات‌ها و ... وارد شد و در برخی مناطق که دارای جاده‌های خاکی بودند، سبب گیر کردن خودروها شد.

در منطقه فهرج، چند خودرو از مسافران نوروزی که برای کویرنوردی و استفاده از جاذبه کویر به این منطقه سفر کرده بودند، در گل گیر کردند و مدت‌ها در انتظار نیروهای امدادی بودند.

در بافت‌های تاریخی از جمله بافت تاریخی یزد که همه خانه‌ها از خشت و گل ساخته شده است نیز بارندگی خسارت‌هایی به بار زد.

خسارت در برخی روستاهای استان یزد جدی‌تر بود به نحوی که در روستاهای شهرستان بافق، سبب وارد آمدن خسارت به منازل مسکونی شد.

در برخی روستاهای بهاباد و تفت نیز خسارت ناشی از بارش باران چشمگیر بود و تخریب بخشی از خانه‌های روستایی را به دنبال داشت.

فرماندار بافق در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: جاری شدن سیل در روستاهای بافق به برخی روستاها از جمله قطرم، بساب، رسول آباد و ... خسارت وارد کرد.

مهدی طلایی مقدم عنوان کرد: نیروهای امدادی از روز گذشته کمک به سیل‌زدگان در این منطقه را آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: گرچه خسارت‌های مالی وارد آمده به برخی خانه‌های روستایی جدی است اما خوشبختانه این سیل هیچ خسارت جانی به دنبال نداشته است.

اگرچه باران بهاری سبب غافلگیر شدن بسیاری از مردم در روستاهای استان یزد شد و کام آنها را تلخ کرد، اما بارش رحمت الهی، مردمان کویر را که زمستان بدون بارشی را سپری کرده بودند، شاداب کرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار