رئیس اداره ایمنی ، ترافیک و حریم راههای اداره کل راه وشهرسازی مازندران گفت که در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون از 178 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده های استان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۲۰۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 24 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید محمد نظری  ایرنا افزود : در 14 مورد از این ساخت و سازها ، متخلفان در حال ساخت بنای جدید در حاشیه راه بودند و سایر موارد هم مربوط به نصب برپا کردن و نصب بنر یا نشانه گذاری برای ساخت و سازهای بعدی بود.


وی گفت: پرونده متخلفانی که در حال احداث بنا بودند امروز با شروع به کار محاکم به دادگاه ارسال و حکم محکومیت صادر شده است .


نظری از ایام تعطیل به عنوان زمان اوج گیری ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راههای مازندران یاد کرد و گفت که این مساله مهم ترین عامل ایجاد ناامنی در حریم و حاشیه راههای استان به شمار می رود .


وی با اظهار این که با هر ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه راهها پنج درصد از ایمنی جاده ها کاسته می شود ، افزود : بیشتر ساخت و ساز های غیرمجاز مربوط به کمربندی و حاشیه محورهای اصلی است .


او ادامه داد : با توجه به سفر میلیونی گردشگران به مازندران و تردد در جاده های این استان برای دسترسی به سایر مناطق کشور ، افرادی به بهانه ارائه خدمات دست به تخلف در ساخت و ساز می زنند.


رئیس اداره ایمنی ، ترافیک و حریم راههای اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت : متخلفان بیشتر در حاشیه راهها به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت قهوه خانه سنتی ، واحدهای پذیرایی ، سوپر مارکت ، آپاراتی و مکانیکی می کنند .


وی افزود : در سال های اخیر هم ایجاد فضاهایی به عنوان مکان عرضه صنایع دستی و سوغات به فهرست بهانه های متخلفان جهت ساخت و ساز غیرمجاز اضافه شده است .


نظری توضیح داد : شیوه کار متخلفان هم به این صورت است که ابتدا به همین بهانه ها با ایجاد سازه های موقت مانند چادر شروع به ارائه خدمات به مسافران در حاشیه راهها می کنند و سپس در یک فرصت متقضی بویژه در تعطیلات یا شبانه به دور از چشم ناظران سازه دایمی بنا می کنند.


وی افزود : این گونه ساخت و سازها بشدت تهدیدی برای امنیت جاده های استان به شمار می رود و می بایست دستگاه های اجرایی مرتبط در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند . 

نظری توضیح داد : متاسفانه گاهی افراد خاطی با پرداخت جریمه اندک در قالب مواد قانونی مانند ماده صد ، به نوعی این ساخت و سازهای خود را قانونی می کنند .


وی افزود : همین روند فزاینده ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده ها باعث شده تا مسوولان برای اجرای طرح های کمربندی مجبور به پرداخت هزینه های زیاد به افراد برای آزادسازی شوند .


ساخت و سازهای حاشیه جاده های مازندران به خاطر این که بیشتر در ایام تعطیل انجام می شود با نام ' ساخت و سازهای پنجشنبه و جمعه ای ' نزد افکار عمومی و دستگاههای مرتبط شناخته می شود . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار