دریای سحرانگیز گهرباران، حیات‌وحش دشت ناز، جنگل‌های لالیم و کیاپی، مکان‌های زیارتی و مناطق بالادست این شهرستان از بهترین جاذبه‌هایی است که موجب حضور افراد مختلف از اقصی نقاط کشور بوده که وجود فرودگاه بین‌المللی دشت ناز نیز این مکان را به یکی از پرترددترین مناطق شمالی ایران تبدیل کرده است.
کد خبر: ۲۰۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 23 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، استان سرسبز مازندران یکی از مناطقی است که با داشتن شرایط اقلیمی منحصربه‌فرد از مکان‌های مسافرخیز در طول سال به‌شمار می‌آید، با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی قرار داریم و حجم وسیع مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این استان به‌خوبی گویای این امر است.

شهرستان میاندورود واقع در شرق مازندران از جمله مناطقی است که با داشتن ظرفیت‌های بالقوه گردشگری و جاذبه‌های توریستی هرساله مقصد بسیاری از مسافران است، از روز اول فروردین تا آخرین روزهای سرد زمستانی نیز شاهد حضور بخش وسیعی از مردم استان‌های مختلف به این مناطق خوش آب و هوا هستیم.

* دریای سحرانگیز گهرباران شاه‌نگین  میاندورود

میاندورود از لحاظ نزدیکی به دریا، کوه و جنگل از بهترین و زیباترین مناطق سرسبز شمال ایران به‌شمار می‌رود که در هر چهارفصل زیبای سال، نظر هر گردشگری را به‌سوی خود جلب می‌کند و ناخودآگاه هر فرد عزم سفر به این منطقه بکر را در سر می‌پروراند.

دریای سحرانگیز گهرباران، حیات‌وحش دشت ناز، جنگل‌های لالیم و کیاپی، مکان‌های زیارتی و مناطق بالادست این شهرستان از بهترین جاذبه‌هایی است که موجب حضور افراد مختلف از اقصی نقاط کشور بوده که وجود فرودگاه بین‌المللی دشت ناز نیز این مکان را به یکی از پرترددترین مناطق شمالی ایران تبدیل کرده است.

* باران مهمان همیشگی مازندران

باران رحمت‌الهی در هر فصل از سال در مازندران قطره‌های ریز و درشت خود را بر اهالی این منطقه فرود آورده و بیانگر جان دوباره گرفتن، حس زندگی کردن و امید را با خود به ارمغان می‌آورد که در اوایل سال 95 چتر رحمت الهی بر فراز آسمان زیبای مازندران به وقوع پیوست و با خود آغاز روزهای بارانی و به‌یاد ماندانی را به‌همگان بشارت داده است.

برنامه‌های انجام شده در ستاد اسکان شهرستان میاندورود حاکی از برنامه‌ریزی هدفمند برای کسب رضایت مسافران نوروزی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران است که از ماه‌های پیش در ستاد اجرایی این شهرستان عملی شده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

* میاندورود آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی

تاکنون چهار مدرسه از طریق آموزش و پرورش میاندورود برای اسکان مسافران اختصاص داده شد که شامل هنرستان حجاب و دبیرستان شهید ولی‌زاده شهر سورک، دبیرستان کمیل روستای دارابکلا و شهسوارانی اسلام‌آباد میزبان اسکان مسافران نوروزی است که تاکنون بیش از 11 هزار مسافر وارد این شهرستان شدند.

مسئولان شهرستان میاندورود از هفته‌های پیش برای آماده‌سازی این شهرستان برای استقبال از مسافران اقداماتی را انجام دادند و تاکنون حضور گردشگران و مسافران نوروزی به‌خوبی گویای مدیریت صحیح مسئولان مربوطه بوده و هرچه از ایام نوروز می‌گذرد بر خیل مسافران به این شهرستان افزوده می‌شود و انتظار می‌رود در روزهای آینده با مساعد شدن شرایط جوی شاهد حضور مسافران بیشتری به این مناطق باشیم.

* امنیت و نظارت بر محورها

 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه اسکان، امداد و نجات، امنیت و نظارت بر محورها برای رضایت‌مندی مسافران یکی از نکات حائز اهمیت در جلب رضایت مسافران و گردشگران است.

در راستای استقبال از مسافران برنامه‌هایی از جمله؛ اسقرار کمپ هلال احمر در محور جاده گهرباران، استقرار واحد گشت پلیس و حضور پزشک عمومی در اورژانس 115 در روستای ولوجا در حال انجام فعالیت هستند.

* جاده مرگ‌بار گهرباران مشکل ثابت شهرستان

با وجود اینکه میاندورود یکی از مناطق مسافرخیز محسوب می‌شود و بارها از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این مکان سخن به‌میان آمد اما از مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد، نمی‌توان غافل بود.

خطرات جاده گهرباران یکی از مشکلاتی است که در میاندورود شکل ثابت به‌خود گرفته و به‌دلیل قرار گرفتن در منطقه ترانزیتی یکی از پرترددترین مکان‌ها به شمار می‌رود که در مقابل نیز افزایش چشمگیر تصادفات را به‌خود اختصاص داده است.

*کم‌توجهی در رسیدگی از مشکلات گهرباران

با توجه به اینکه میاندورود چندسالی است که از شهرستان ساری جدا شده و به‌عنوان یک شهرستان مستقل و نوپا است، اما از کمبودهای زیادی رنج می‌برد که یادآوری این مشکلات خالی از لطف نیست.

دریای سحرانگیز گهرباران و طبیعت زیبای حیات وحش دشت ناز، عامل مهمی در جذب گردشگران و مسافران به منطقه گهرباران است که کم‌توجهی به جاده گهرباران موجب شده تا این مناطق دیده نشوند.

* جاده گهرباران هم‌چنان در کما به‌سر می‌برد

جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از جاده‌های فرا استانی واقع در شرق مازندران است که با بروز تصادف‌های متعدد جایی ثابت در صفحه حوادث را به‌خود اختصاص داده است و بارها از تعریض این جاده سخن به‌میان آمد، اما همیشه با هر اقدامی در نهایت کمای طولانی مدت نصیب این جاده برای تعریض می‌شود.

این جاده در سال‌های اخیر جان افراد زیادی را بر اثر غیراستاندارد و ناامن بودن گرفته و هرسال نیز برشدت تلفات افزوده می‌شود و باگذشت چندسال از اثبات خطرناک بودن این جاده و آمار بالای تصادفات ناشی از کم‌عرض بودن آن، جاده گهرباران به‌عنوان یک جاده فرعی معرفی و هم‌چنان در انتظار رسیدگی مسئولان است.

* عدم وجود سایت اداری و مصلای نمازجمعه

توجه به موضوعات فرهنگی از جمله مواردی است که باید در رأس همه امور قرار گیرد، یقینأ زمانی که پایه‌های فرهنگی ضعیف باشد، نمی‌توان پیشرفت در زمینه‌های دیگر را انتظار داشت.

نبود سایت اداری در بخش گهرباران و عدم مصلای نمازجمعه  یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایی است که از سوی اهالی این بخش مطالبه می‌شود و با رایزنی‌هایی که انجام شد، اما هم‌چنان در لیست انتظار برای رسیدگی از مشکلات قرار دارد.

 به گزارش فارس، امیدواریم در سال جدید اقدام اساسی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات شهرستان میاندورود از جمله بخش گهرباران انجام شود، یقینأ ایجاد زمینه مناسب برای هموار کردن مشکلات این شهرستان در نهایت پیشرفت فرهنگی و ایجاد اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند و این امر زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که مسئولان نگاه جدی‌تری برای رفع معضلات داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار