رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم:
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم از انجام بیش از هزار ماموریت توسط اورژانس قم در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 22 March 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا حسنی بیان کرد: از ۲۵ اسفندما همزمان با آغاز طرح سلامت نوروزی هزار و ۹۵ ماموریت در اورژانس ۱۱۵ قم انجام شده است که سهم تصادفات در آن ۸۸ ماموریت بوده که شامل ۵۵ تصادف جاده ای و ۳۳۳ تصادف شهری می شود.

وی گفت: تعداد مصدومین تصادفات ۴۰۲ نفر بوده است که ۱۵۲ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۵۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت: با وجود ۲۵۰ مصدوم انتقالی توسط اورژانس ۱۱۵ تاکنون هیچ مورد فوتی در سر صحنه و یا حین انتقال توسط اورژانس ۱۱۵ وجود نداشته است که حضور به موقع اورژانس ۱۱۵، ارائه خدمات فوریتی با کیفیت و انتقال سریع مصدومان توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ در آن موثر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بالگرد اورژانس با انجام پنج ماموریت در ارائه خدمات به موقع نقش بسزایی داشته است.

وی در خصوص برخی از حوادث شاخص ۲۴ ساعت گذشته افزود: تصادف در جاده جنت آباد یک مجروح بدحال برجای گذاشت که در این حادثه یک دستگاه آمبولانس اورژانس اعزام شده و فرد مجروح را به مرکز درمانی انتقال دادند.

حسنی بیان کرد: تصادف بین دو خودرو سبک و سنگین در جاده قدیم قم - تهران چهار مجروح برجای گذاشت که بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شده و سه مجروح را به مرکز درمانی انتقال دادند و یک مجروح نیز درمان در محل حادثه شد.

وی گفت: تصادف در جاده تاج خاتون بین موتور و خودرو منجر به آسیب شدید راکب موتور شد که یک آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و فرد مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند.

وی عنوان کرد: واژگونی خودروی ال ۹۰ در اتوبان قم-تهران پنج مجروح برجای گذاشت که چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شده و مصدومان را به مرکز درمانی انتقال دادند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم اظهار کرد: واژگونی خودروی پژو در اتوبان قم-گرمسار هفت مجروح برجای گذاشت که سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: تصادف در جاده قم - سلفچگان سه مجروح برجای گذاشت که ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده  و تمامی مجروحان را به مرکز درمانی شهید بهشتی و نکویی انتقال دادند.

حسنی گفت: تاکنون تعداد ۱۴ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در چادرهای مسافرتی و به جهت استفاده از وسائل گرمایشی غیرمتعارف از جمله پیک نیک شده اند که پنج نفر آنها به مرکز درمانی و ۹ نفر نیز توسط پرسنل اورژانس به صورت سرپایی درمان شده اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار