کد خبر: ۲۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 07 April 2015

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی دغدغه نظام اسلامی و انقلاب را دارند و دولتمردان بایستی این حساسیت نمایندگان را فرصتی برای فشار به زیاده‌خواهی غرب قلمداد کنند.

وی با اشاره به این‌که مذاکرات ایران با گروه 1+5 تنها در مسأله هسته ای است، اظهار داشت: این مذاکرات هیچگاه فرصتی برای دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران نخواهد بود.

وی با بیان این‌که هرگونه توافق احتمالی در پایان این مذاکرات طبق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، خاطرنشان کرد: پروتکل الحاقی نیز مربوط به مجلس شورای اسلامی است و مجلس باید در خصوص آن تصمیم گیری کند.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تعلیق تحریم‌ها هیچگاه مورد پذیرش نخواهد بود، افزود: لغو یکباره تمامی تحریم‌ها مورد خواست تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و باید بدانیم که رهبر معظم انقلاب از قبل با تعیین کردن خطوط مذاکرات و تاکید بر یک مرحله ای بودن آن، سفارشات مدبرانه ای به تیم مذاکره کننده انجام داده بودند.

سعیدی ادامه داد: بیشترین نقش را مردم ایران با پشتیبانی از تیم مذاکره کننده و ولایت مداری خود در بدست آمدن نتایج مذاکرات لوزان ایفا کردند، چراکه مردم ایران در تمامی مشکلات صبر کردند و اگر هر موفقیتی در این مذاکرات حاصل شود، نمره اول را باید به ملت ایران تقدیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امور خارجه گفت: توضیحات فنی دکتر علی اکبر صالحی و محمدجواد ظریف درباره‌ بیانیه مشترک لوزان امیدوار کننده بود و علی‌رغم بدقولی غرب و بی‌اعتمادی ایران نسبت به آمریکا، تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق و منافع ایران کرده است.

سعیدی، با بیان این‌که تیم مذاکره‌ کننده ایرانی نباید اجازه‌ تفسیر خارج از بحث های مورد مذاکره در بیانیه را به غرب بدهد، تصریح کرد: موضوع پروتکل الحاقی در صحن غیرعلنی مجلس مورد بحث واقع شد و تصویب آن با مجلس خواهد بود، نمایندگان نیز در بررسی آن شرایط کشور و توافق هسته‌ای را مدنظر قرار خواهند داد.

وی در پایان با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس در خصوص بندهایی از بیانیه مشترک هسته‌ای لوزان با ابهاماتی روبرو هستند که لازم است تیم ایرانی جواب آن را بدهد، گفت: وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی دغدغه نظام اسلامی و انقلاب را دارند و دولتمردان بایستی این حساسیت نمایندگان را فرصتی برای فشار به زیاده‌خواهی غرب قلمداد کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار