استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،استاندار سمنان از شهرداران استان خواست تا بر تدوین برنامه پنج ساله عمرانی و زیربنایی استان اهتمام جدی داشته باشند و گفت: این مهم همکاری شهرداری ها و سازمان همیاری ها را می طلبد.
کد خبر: ۱۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 17 March 2016
محمدرضا خباز پنج شنبه در جلسه گردهمایی شهرداران شهرهای استان سمنان در محل سالن مدیریت بحران استانداری بر اهمیت تدوین برنامه پنج ساله عمرانی و زیربنایی برای شهرداری های استان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در سال جاری با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و در شرایط پسابرجام قطعاً با توجه به رفع تحریم ها شاهد تحولات اساسی در بخش های مختلف کشور به ویژه در بحث تامین اعتبارات و ارتقاء شاخص های مالی از جمله در شهرداریها و سازمان همیاری شهرداری ها خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: امید است با این وضعیت فعلی گشایشی در منابع مالی کشور و استان ایجاد شده و در این راستا در بحث منابع مالی شهرداری ها نیز شاهد جهش و تحول اساسی در این بخش باشیم.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: سازمان همیاری شهرداریها به عنوان نماینده همه شهرداری ها یه فرصت است برای انجام فعالیت های اقتصادی، تا مشکلات و نارسایی های سازمان همیاری شهرداری های استان که در گذشته بوجود آمده نباید مانع از تسهیل در روند پیشرفت برنامه های اجرایی شود و باید با درایت و دور اندیشی برای رفع مشکلات موجود گام های اساسی را با قاطعیت برداشت.

خباز، شهرداری ها را بازوی توانمند این سازمان خواند و از شهرداران تابعه استان خواست تا با تدابیر لازم با جذب و سوق سرمایه گذاران در راستای رونق بیشتر این سازمان جهت انجام فعالیت های اقتصادی اقدام کنند و به عنوان حمایت کننده قوی همدل و همزبانی در کنار یکدیگر و در مسیر ایجاد درآمدهای پایدار حرکت و منابع مالی را برای اجرای طرح های عمران شهری تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه واقعی سازمان همیاری شهرداری ها مشخص و معین شود، بر اهمیت تدوین برنامه پنج ساله عمرانی و زیربنایی برای شهرداری های استان تاکید کرد و همکاری سازمان همیاری شهرداری های استان را برای تحقق اهداف پیش بینی شده دراین برنامه را دارای اهمیت فراوانی برشمرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: همکاری و همراهی متقابل شهرداری ها و سازمان همیاری های استان موجب کاهش هزینه ها شده و مسیرتوسعه شهری در استان را هموار می سازد.

خباز اظهار داشت: با توجه به امکانات و توان اجرایی سازمان همیاری شهرداری ها استان این سازمان می تواند نقش بیشتری دراجرایی طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری ها ایفا کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار