در شهر فامنین چرخ و فلکی وجود دارد که هفت سال است در فرآیند استانداردسازی قرار دارد، به نحوی که خود چرخ و فلک پوسیده است.
کد خبر: ۱۹۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 19 March 2016

موضوع مدیریت پسماند به عنوان یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها و لزوم استانداردسازی چرخ و فلکی که در فامنین است از مطالب مطرح شده در همایش شهرداران استان همدان بود.

به گزارش فارس، محمودرضا عراقی در همایش شهرداران استان همدان با اشاره به اینکه شهرداریهای استان اظهار کرد: شهرداریها به سمت قانون‌مداری بیشتر در حال حرکت هستند که این امر به شهرداران کمک میکند از نظر قانونی آسیب نبینند.

وی یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها را موضوع مدیریت پسماند دانست و افزود: پسماند در روستاها و شهرها معضلات زیادی را ایجاد کرده که باید به آن سامان داده شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه بعد از بازدید از سایت پسماند همدان هم‌اکنون شرایط بهتر شده است، ادامه داد: نظم، انضباط، پردازش و جداسازی زبالهها از سوی بخش خصوصی در شرایط خوبی است اما کامل نیست.

وی با بیان اینکه در این زمینه تغییرات نسبت به گذشته اساسی شده است، در حالی که با ایدهآلها فاصله زیاد داریم، افزود: شرایط پسماندها در همدان خیلی مناسب نیست اما به سمت مطلوب در حال حرکت هستیم.

عراقی با بیان اینکه اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری برای این کار داشته باشیم باید متمرکز عمل کنیم، ادامه داد: پس از مطالعات و بازدیدهای انجام شده اکنون تصمیم ما برای مدیریت پسماند در دو نقطه ملایر و همدان است تا پسماند کل استان در این دو نقطه مدیریت شود.

وی در ادامه مسئله استانداردسازی آسانسور، وسایل بازی و جایگاه سوخت CNG را دارای حساسیت دانست و افزود: در کارگروه استانداردسازی مقرر شد تعاملی در این خصوص بین شهرداری، اداره استاندارد و نظام مهندسی صورت گیرد.

شهردار فامنین نیز در خصوص استانداردسازی وسایل شهر بازی، اظهار کرد: در شهر فامنین چرخ و فلکی وجود دارد که هفت سال است در فرآیند استانداردسازی قرار دارد، به نحوی که خود چرخ و فلک پوسیده است.

احمد محمدی با اشاره به اینکه به خاطر این چرخ و فلک زیرسئوال افکار عمومی هستیم، بیان کرد: در خواست دارم کمک شود موضوع چرخ و فلک به سرانجام برسد.

وی در خصوص همکاری شهرداریها برای نصب آسانسور نیز ادامه داد: با توجه به اینکه ارتفاع بنا در شهرهای غیر از همدان و ملایر کمتر از سه طبقه است؛ ضرورت نصب آسانسور وجود ندارد و در نتیجه مکاتبات در خصوص استانداردسازی نداریم.

شهردار فامنین در ادامه با اشاره به اینکه استانداردسازی سی ان جی فامنین هفته گذشته پایان یافت و درخواست داریم این هفته به تایید برسد، بیان کرد: علاوه بر شهرها، روستاهای فامنین و کبودراهنگ و رزن نیز درگیر مشکل زباله هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار