رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در سال 94 از کمترین رقم بودجه حمایتی دولت در کمک به مجموعه شهرداری روبه‌رو بوده است.
کد خبر: ۱۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 17 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اردبیل سال سخت و دشواری را در جذب منابع و تامین بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف پشت سر گذاشته و امیدواریم سال آینده سال پررونق در حوزه ساخت و سازها و کسب درآمد برای شهرداری اردبیل باشد.

وی با تبریک فرارسیدن عید باستانی نوروز و آخرین روزهای سال 94 بیان کرد:در حالی که در سطح ملی و بین‌المللی کشورمان به افتخارات گران‌سنگی دست پیدا کرد اما در این سال با رکود و برخی از مشکلات اقتصادی روبه‌رو بودیم که آثار آن را در وضعیت درآمدی و شرایط مدیریتی شهری اردبیل شاهد هستیم.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه مجموعه شورا و شهرداری در سال جاری حضور سه شهردار را تجربه کرد و با انتخاب حمید لطف‌اللهیان به عنوان شهردار اردبیل سعی کردیم که علم، تخصص و تجربه اعتمادی دوباره کرده و از ظرفیت این مدیر توانمند بهره بگیریم، گفت: بودجه سال آینده شهرداری اردبیل از یک 1.5 ماه پیش در قالب جلسات متعدد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تا این لحظه در جمع اعتبارات 297 میلیارد و 100 میلیون تومانی شهرداری اردبیل در کمیسیون‌ها به تصویب رسیده است.

این مسئول عنوان کرد: از این رقم 63 درصد عمرانی و 37 درصد جاری است که انتظار می‌رود با افزایش درآمدها شهرداران مناطق با ارائه خدمات به هموطنان موفق عمل کنند.

توزیع انتخاباتی بودجه شهرداری در شورا

اما در این جلسه اعضای شورای اردبیل بیش از 3.5 ساعت روی موضوعات و مسائل مطرح شده در حوزه بودجه سال 95 شهرداری اردبیل به بحث و بررسی پرداختند به طوری که احساس می‌شد بررسی بودجه و توزیع آن با نگاه انتخاباتی بین مناطق مختلف شهر اردبیل انجام می‌شود.

بیشترین مباحث مطرح شده و مجادلات بین اعضای شورای شهر که گاه تند و تیز می‌شد درخواست اعضای شورای شهر برای افزایش اعتبارات مناطق مختلف شهرداری بود که بالاخره نیز این دعواها و درگیری‌ها کار را به جایی رساند تا رئیس شورای شهر اردبیل با عصبانیت اعلام کرد که بنده دیگر رئیس شورای شهر نیستم و از سمت خود استعفا می‌دهم. در حالی که اعضای شورای شهر اردبیل در نگاه عادلانه در توزیع اعتبارات بین مناطق چهارگانه و تلاش مدیران شهرداری برای کسب درآمدهای بیشتر تاکید می‌کردند که تعدادی از اعضای شورا نیز تحقق نیافتن بودجه‌های مصوب از محل اجرای پروژه‌های مشارکتی را متذکر شده و به صراحت گفتند در چهار پروژه مشارکتی خوابیده نباید انتظار کسب درآمد داشت.

در حالی که اعضای شورای شهر خود را نماینده تمام شهروندان اردبیلی معرفی می‌کردند و سعی داشتند خود را از انتساب به مناطق مختلف شهرداری دور نگه دارند اما در این بین تنها بانوی شورای شهر اردبیل نیز بر افزایش بودجه تملک مطالعات و احداث پارک بانوان تا رقم 800 میلیون تومان تاکید داشت در حالی که کار بررسی بودجه و رای به بودجه 95 شهرداری اردبیل به دلیل بروز این اختلاف به جلسه فوق‌العاده فردا کشیده شد تا بالاخره در واپسین روزهای سال 94 تصویب بودجه سالانه شهرداری مشخص شود تا زمینه برای عملیاتی کردن بودجه در سال آینده فراهم آید.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جلسه رسمی شورای شهر اردبیل به دلیل اتمام ساعات مقرر تشکیل جلسات رسمی با برخاستن اعضای شورای شهر از صندلی‌های پارلمان محلی خاتمه یافت در حالی که تعدادی از اعضای شورای شهر با عصبانیت اعلام کردند که به هیچ‌وجه اجازه نخواهند داد با اعلام تغییرات در بودجه سال آینده در مناطق شهرداری اردبیل، رای نهایی به شیوه 95 شهرداری اردبیل نخواهند داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار