کد خبر: ۱۹۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 16 March 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: میانگین بارندگی سالانه کشور در سال های اخیر از 250 میلی متر کمتر شده که این امر تهدیدی برای کاهش منابع آب است.

به گزارش ایرنا، علی لطفی سه شنبه شب در نشست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در جمع مسئولان و طلاب حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا(ع) یاسوج از کاهش 40درصدی منابع آب های سطحی از سال 91 تاکنون خبرداد و افزود: این امر ضرورت استفاده بهینه و مصرف صحیح از منابع آب را دوچندان کرده است.
وی به چالش های بخش آب این استان اشاره کرد و گفت: شرایط توپوگرافی استان اجرای طرحهای تامین آب در این استان را هزینه بر نموده است .
لطفی به اهمیت اجرای طرح سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: تمامی نیازهای آبی بخش آشامیدنی ،صنعت و کشاورزی شهرستان بویراحمد از محل منابع آب این سد پیش بینی شده است.
وی گفت: بخشی از آب این سد برای تامین آب کلان شهر شیراز پیش بینی شده که تامین آب برای مناطق مجاور از ضرورت های ملی است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد به دردست برنامه و اجرا بودن طرحهای مارون 2 برای تامین آب 17هزار هکتار از مناطق کهگیلویه بزرگ ، سد شیو برای 14هزار هکتار از زمین های مناطق گچساران وباشت و طرح پمپاز دهدشت غربی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرحها در صورت تامین اعتبار برای ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی دارد.
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: وضعیت تولید آب و فروش آب درشرایط کنونی بالانس نیست و این امر نیازمند بازنگری و درعین حال فرهنگ سازی است.
وی به اهمیت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها برای فرهنگ سازی مصرف صحیح آب بهره گرفت و حوزهای علمیه به لحاظ ارتباط معنوی قوی با آحاد مردم می توانند در این عرصه با اطلاع رسانی مناسب نقش اثرگذاری داشته باشد.
وی به محدودیت ظرفیت های آبی استان اشاره کرد و افزود:میزان مصرف آب در جامعه هدفمند و اصولی نیست و باید با فرهنگ سازی حس احساس مسئولیت در این بخش را تقویت کرد.
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح داناب برای بهره گیری از ظرفیت 29هزار دانش آموزان در امر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در خانواده و جامعه در این استان خبر داد و تصریح کرد : در قالب این طرح تفاهم نامه ای بین این شرکت و آموزش وپروش منعقد شده است.
حجت الاسلام سید علی اکبرموسوی اطهر مدیرحوزه علمیه علی ابن موسی الرضا (ع) یاسوج دراین نشست برآمادگی حوزه علمیه و طلاب برای فرهنگ سازی در امر مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب و پرهیز از اسراف از مبانی دینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار