مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:برداشت برخی گیاهان دارویی در فارس به منظور جلوگیری از انقراض آنها ممنوع شد.
کد خبر: ۱۹۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 16 March 2016
تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:به گفته سلیمانی ،  این تصمیم را مسئولان اداره کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان به علت بروز خشکسالی ، احتمال سوء استفاده برخی گردشگران ، فقررویشگاه ها -برداشت و بهره برداری از گیاهان دارویی آنغوزه ، آویشن ، سقز و کتیرا در مراتع و جنگل های این استان گرفتند .

بر اساس بررسی کارشناسان ، در شرایط موجود ، بهره برداری از این گیاهان دارویی و صنعتی تهدیدی برای بقای این گیاهان است و موجب بروز تنش مضاعف در گیاهان خواهد شد.
استان فارس با ویژگی های اقلیمی و تنوع آب و هوایی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی است و با تولید 50 درصد گیاهان دارویی کشور رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را دارد.

دشت ها و کوه های فارس ، مستعد تولید و پرورش بیش از 3 هزار گونه گیاهان دارویی است که هزار و 500 گونه آن پایه تولید دارویی است. گل های ریز و زیبای بابونه کازرونی ، رایحه خوش آویشن شیرازی ، حنای خوش رنگ لار ، سدرخوش عطرلامرد ، زعفران استهبان ، عرقیات بی نظیر ، کتیرا ، آنغوزه و بارهنگ شیراز ، شهرت جهانی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار