عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «متاسفانه سه حکم جلب برای دبیران محلات صادر شده چراکه برخی از کارمندان سراهای محلات به اداره کار شکایت کرده‌اند و این مساله باعث شده که موجی از اعتراضات و استعفاها از شورایاری‌ها واصل شود. متاسفانه در حال حاضر سراهای محلات به یکی از رده‌های سلسله مراتب شهرداری تبدیل شده‌اند.»
کد خبر: ۱۹۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 15 March 2016
اقبال شاکری،عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با تابناک در این خصوص توضیح داد: پیشنهاد ما این است که نباید سازمان شهرداری توسعه پیدا کند. یعنی برای شهرداری نیرو نباید استخدام شود. چرا که به اندازه کافی از نظر مالی متورم شده و مازاد نیرو دارد. باید با یک ضابطه قانونی این مساله را رسیدگی کنیم . باید نشست هایی با سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم و بر اساس یک قراردهای خاص این افراد بیمه شوند. یعنی یک رابطه حقوقی قراردادی غیر سازمانی برقرار شود تا بتوانند این افرد از حقوق خود بهره مند شوند و از سوی دیگر مدیران محلات نیز دچار مشکلاتی از قبیل جلب و استعفا در شورایاری ها نباشند.

این عضو شورا در ادامه در توضیح دلیل صدور این حکم جلب ها و موج استعفاها در سرای محلات گفت: هر سرای محله یک مدیر محله دارد که طبق ضوابط شهردار دو کاندیدا معرفی می کند و شورایاری از بین این افراد یک نفر را به عنوان مدیر سرای محله و یا مدیر محله انتخاب می کند که فعالیت های شورایاری های در این سرای محلات و زیر نظر و مدیریت مدیر محله انجام می شود.

وی ادامه داد: جایگاه این مدیران از نظر ساختار سازمانی مشخص نیست. ممکن قراردادهایی را با کسانی که سراها فعالیت می کنند، ببندند که طرف قراردادها برای دریافت حقوق قانونی خود از این مدیران شکایت کنند و سبب جلب این مدیران شود. از طرفی می گویند این فعالیت های داوطلبانه است و نباید درآمدی کسب شود اما از طرفی وقتی به عنوان مثال مدرسی در این سراها تدریس می کند، مجبورند قرارداد دستی با این او تنظیم کنند و باز در نحوه پرداخت مدیر سرا دچار مشکل می شود. چون مدیران محلات قانونا اجازه بستن قرارداد ندارند، بیمه ای نیز به آنها تعلق نمی گیرد و درنهایت این افراد به ادارات بیمه برای شکایت مراجعه و بیمه ها نیز پیگیری کرده و در نهایت منجر به جلب مدیران می شود.

شاکری بیان کرد: از طرفی نیز شهرداری به این مدیران محلات دستورو برنامه می دهد اگر قرار است دستور شهرداری را رعایت کنند شهرداری باید یک چارچوب قانونی و حقوقی برای این افراد مشخص کند.این مشکل را شهرداری باید حل کند.

این عضو شورا در ادامه گفت: عدم تبین جایگاه سازمانی شورایاران از یک طرف و ساختار سازمانی و اداری سرای محلات از سوری دیگر سبب بروز مشکلاتی برای مدیران محلات از جمله صدور حکم جلب برای این افراد در نتیجه شکایت افرادی که سراها فعالیت می کردند، شده است.







منبع: تابناک
برچسب ها: شوارایاری ، جلب ، شاکری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار