دکتر ناصر عمادی پزشک داوطلب بدون‎مرز مازندرانی، بهمراه 8 پزشک ایرانی دیگر برای مداوای مجروحان حمله شیمیایی داعش به مردم کرکوک وارد منطقه آلوده شده است.
کد خبر: ۱۹۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، درپی حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش به منطقه موسوم به تازه در شمال عراق ناصر عمادی، پزشک داوطلب بدون مرز قائم‌شهری به همراه 8 پزشک دیگر برای درمان مصدومان این منطقه وارد نقاط آلوده شد.

عمادی پیش از این سالها به درمان داوطلبانه مردم محروم در مناطق مختلف جهان از جمله افریقا پرداخته بود.

گروه تروریستی داعش هفته گذشته با استفاده از گاز شیمیایی خردل و کلر به مناطق مسکونی حمله کرد و بالغ بر 800 نفر را دچار مسمومیت کرد که در این بین یک دختر 2 ساله بنام فاطمه سمیر جان خود را از دست داد.

هیات 9 نفره پزشکان و گروهی از کارشناسان ایرانی ساعت 11 صبح شنبه وارد کرکوک درشمال عراق شده و به سرعت کار معاینات پزشکی و نمونه برداری از مصدومان شیمیایی حمله سه شنبه گذشته داعش به ناحیه تازه را آغاز کردند.

مقامات عراقی گفتهاند گروه پزشکی جمهوری اسلامی ایران با ورود به این منطقه آلوده اقدام به بررسی سلامت بیماران و فراهم کردن مقدمات اعزام مجروحان شدید به مراکز درمانی داخل ایران کردهاند.

سید ناصر عمادی پزشک ایرانی بدون مرز، متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از مجروحان شیمیایی حملات عراق به ایران است.

وی عضو «شورای عالی کمسیون پزشکی جانبازان کشور» و «سرپرست مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا» بوده است.

فعالیت‌های وی در شهر بم به مدت بیش از یکسال پس از زلزله و همچنین کشورهای عراق، افغانستان و آفریقایی کنیا، غنا، تانزانیا، زیمبابوه، سومالی و بروندی موجب دریافت نشان ملی ایثار از رییس جمهور ایران در سال ۱۳۸۹ برای وی شد.

او همچنین از سایر کشورهای آفریقایی بدلیل مبارزه با بیماری ایدز و بهبودی سلامتی مردم نیز عناوین پرافتخاری را بعنوان پزشک بدون مرز ایرانی از رئیس جمهور بروندی، نخست وزیر و وزیر بهداشت کنیا، رئیس هلال احمر و وزیر بهداشت غنا و ....کسب کرد.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار