مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر این استان در ایام تعطیلات نوروز با تمام توان پای کار خواهد بود تا مسافران نوروزی با آرامش و اطمینان خاطر بهتر و بیشتری از مسیرهای ارتباطی این استان تردد داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 14 March 2016
علی طاهری با تشریح طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر استان زنجان درجمع خبرنگاران افزود: نیروهای فعال در حوزه امداد و نجات این جمعیت همانند سال های قبل در این ایام در خدمت مسافران نوروزی عبوری و اقامتی خواهند بود تا در صورت لزوم در سریع ترین زمان ممکن همانند فرشتگان نجات بر بالین حادثه دیدگان احتمالی حاضر شوند.
وی اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر زنجان با استقرار در 13 پایگاه ثابت و سیار و دو موقت، روزانه با 350 نیرو و با 47 دستگاه خودرو اعم از آمبولانس و خودروهای نجات و عملیات در طرح نوروزی امسال شرکت خواهند داشت و علاوه بر این یک تیم امداد و کوهستان نیز در مسیر ارتباطی تهم - چورزق حضور خواهند یافت تا در صورت نیاز به یاری آسیب دیدگان و گرفتار آمدگان بشتابند.
وی افزود: با توجه به سیاست های جمعیت هلال احمر زنجان، نیروهای بکارگیری شده در این طرح نوروزی نه فقط در دوره های بازآموزی شرکت کرده اند بلکه حداقل 300 ساعت آموزش لازم را نیز گذرانده اند تا به لحاظ کیفی خدمات بهتری را به مسافران نوروزی ارائه دهند.
طاهری افزود: همچنین تیم توانا ویژه خواهران نیز که پارسال برای نخستین بار طرح ریزی و اجرا شد امسال نیز با استقرار در یکی از مسیرهای ارتباطی این استان در خدمت مسافران نوروزی خواهند بود و یک فروند بالگرد نیز به منظور امدادرسانی هوایی در حدود یک هفته در ایام تعطیلات نوروز در استان مستقر خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح های نوروزی هلال احمر استان زنجان در قالب دو حوزه امداد و نجات و جوانان از 25 اسفند جاری تا 15 فروردین 95 به مرحله اجرا در خواهد آمد اظهار کرد: شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر نیز از 24 اسفند جاری تا 14 فروردین سال آتی و با هدف راهنمایی و توزیع بروشور به منظور آگاهی رسانی برای کاهش میزان وقوع تصادفات، مصدومان و فوتی های احتمالی اجرا خواهد شد.
طاهری ادامه داد: این طرح در قالب 18 پست اجرا و نیروهای شرکت کننده در این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهر و اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی مستقر خواهند شد و پارسال این طرح با تشکیل 21 پست برگزار شد که با توجه به ارزیابی های صورت گرفته قرار شد برای ارتقا سطح کیفی، به لحاظ کمی تقلیل یابد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان سامانه 112 ندای امداد این جمعیت برای دریافت درخواست یاری مسافران بطور 24 ساعته فعال خواهد بود گفت: مرکز عملیات اضطراری EOC این جمعیت بطور شبانه روز حوادث احتمالی را مدیریت خواهند کرد تا نزدیک ترین اکیپ به محل سانحه اعزام شود.
طاهری افزود: تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان زنجان در طول این ایام در کلیه شعب و مرکز به صورت کامل درحال آماده باش به منظور امدادرسانی هستند تا در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، طوفان و زلزله به عنوان تیم پشتیبان وارد عمل شوند.
وی به عملکرد سال 94 این جمعیت در طول ایام نوروز اشاره کرد و یادآورشد: در حوزه امداد و نجات، نیروهای این جمعیت در 79 مورد سانحه جاده ای، 9 مورد حادثه برف و کولاک، 11 مورد خدمات حضوری مراجعین، پنج مورد حادثه شهری و صنعتی، یک مورد حادثه کوهستان شرکت و به دو هزار و 110 نفر حادثه دیده و 722 مصدوم، انتقال 90 مصدوم، اسکان اضطراری 907 مورد و 62 مورد رهاسازی و با دو مورد عملیات انتقال مصدوم از طریق هوایی، یاری رسانی کردند.
طاهری به عملکرد حوزه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر زنجان پرداخت و تعداد مسافران مراجعه کننده به پست های این سازمان را 89 هزار و 246 نفر، تعداد مراجعین به خیمه های نماز را پنج هزار و 729 نفر، مراجعین به ایستگاه دوستدار کودک را شش هزار و 767 نفر، مراجعین به ایستگاه سلامت را شش هزار و 832 نفر و تعداد نقشه های توزیع شده را 45 هزار و 341 عدد و اقلام فرهنگی را نیز 32 هزار و 794 عدد ذکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار