دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: به ضرس قاطع در حوزه اجرای انتخابات هفتم اسفند، سالم ترین و آرام ترین انتخابات را داشتیم و امکان تخلف در شعب اخذ رای تقریبا صفر بود.
کد خبر: ۱۹۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 14 March 2016
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: به ضرس قاطع در حوزه اجرای انتخابات هفتم اسفند، سالم ترین و آرام ترین انتخابات را داشتیم و امکان تخلف در شعب اخذ رای تقریبا صفر بود.

امیر شاه آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکان کمترین تخلف در شعب رای گیری وجود نداشته است؛ زیرا در هر شعبه با توجه به اندازه شعبه و ثابت یا سیار بودن آن، بین 14 تا 24 عامل اجرایی (شامل اعضای صندوق، نماینده فرماندار، بازرس و...) مستقر بوده اند.

به گفته وی، در هر شعبه بین چهار تا هفت ناظر و سه نیروی نظامی حفاظت از صندوق حاضر بوده و بر صحت برگزاری انتخابات نظارت داشته اند.

شاه آبادی تاکید کرد: با توجه به چینش عوامل اجرایی صندوق ها، احتمال همفکر بودن و تخلف آنان تقریبا صفر بوده است و شعبه ای پیدا نمی شود که همه عوامل اجرایی آن در حمایت از یک نامزد هم نظر بوده باشند.

وی ترکیب برخی شعب یا هیات معتمد اجرایی را مورد اعتراض چند نامزد انتخابات دانست و اظهار کرد: در یکی از بخش های شرق استان، ترکیب معتمدان یک هیات اجرایی مورد اعتراض یکی از نامزدهای شکست خورده قرار گرفت و فرد معترض ادعا کرد که اعضا همگی حامی یک نامزد خاص بوده اند اما پس از بررسی دقیق کاملا مشخص شد که نظر شخصی اعضا به یک نامزد خاص نیست و هیچ وحدت نظری میان آنان وجود ندارد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه توضیح داد که البته هم نظر بودن با یک نامزد خاص به معنی تخلف به نفع او نیست بلکه منظور این است که یک عضو هیات اجرایی یا شعبه در محل سکونت خود به حمایت از یک نامزد شناخته می شود که این در یک شهر کوچک طبیعی است.

شاه آبادی درعین حال گفت: ما با اعتراض قانونی و از مسیرهای تعیین شده در قانون مشکلی نداریم اما با نامزدهایی که برای منافع خود، با احساسات مردم بازی کنند و آنان را به کف خیابان ها بکشانند، برخورد قانونی می کنیم.

به گفته وی 'طبق تبصره یک اصل 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهای معترض تا یک هفته بعد از اعلام نتایج فرصت داشتند، مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه دهند و نیز تبصره سه همین قانون اضافه می کند، نامزدهایی که بدون مستند به کسی اتهام بزنند، قابل پیگیری قانونی هستند.'

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد که هم اکنون برخی نامزدهای معترض دلایل خود را در باره ادعای وجود تخلف به هیات نظارت استان تحویل داده اند اما این شورا هنوز هیچ گونه تصمیمی اتخاذ نکرده و بررسی های آن همچنین ادامه دارد.

وی گفت: قانون برای بررسی اعتراض ها توسط شورای نگهبان زمان خاصی تعیین نکرده اما با توجه به اینکه سرنوشت انتخابات 2 حوزه انتخابیه استان به مرحله دوم رفته است، باید هرچه زودتر نتیجه صحت انتخابات هر 6 حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان اعلام شود تا فرصت برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم وجود داشته باشد. 

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه، تعداد کسانی که می توانستند رای دهند، نسبت به دوره نهم 206 هزار نفر افزایش یافت و به یک میلیون و 507 هزار نفر رسید که 902 هزار نفر از آنان از حق تعیین سرنوشت برای خود بهره بردند و در پایان مشارکتی 60 درصدی رقم خورد.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات 89 نامزد برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت کردند که تکلیف 6 کرسی مشخص شده و رقابت برای تصاحب 2 کرسی دیگر به دور دوم کشیده است.

زمان برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به احتمال زیاد نیمه نخست اردیبهشت 95 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار