مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو در کنار 80 مزار شهدای گمنام در سطح استان انجام می شود ، گفت : مزار این شهیدان آماده برای لحظه تحویل سال نو شده است.
کد خبر: ۱۹۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، سردار عبدالله ملکی  با اشاره به خاکسپاری 268 شهید گمنام در80 مزار استان ، افزود : هرساله برخی از مردم استان و مسافران نوروزی زمان شروع یا تحویل سال نو را در کنار مزار شهدای گمنام می گذرانند.


وی با اشاره به اینکه همه ملت ایران زمین ، مادران و پدران ، خواهران و برادران شهدای گمنام هستند، خاطر نشان کرد: نباید این شهدا را از یاد ببریم.


وی ادامه داد: بنیاد با چاپ بروشور های یادمان شهدای گمنام و پخش آن در مراکز تفریحی و گردشگری ،پذیرای مسافران نوروزی در استان مازندران است.


استان مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که همچنان 400 شهید استان گمنام هستند.


پیکرهای شهدای مازندران در یکهزار و 594 گلزار شهری و روستایی دفن است .


مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران در مورد آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس در ساری گفت: این پارک موزه با 21 پروژه در حال ساخت است که به لحاظ ساختمانی و عمران 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی با بیان اینکه عملیات والفجر هشت ، خطوط اروند رود ،فاو و پل بعثت دراین باغ موزه ایجاد می شود،بیان داشت:بازسازی نخلستان های اروند و ایجاد نهرهای اصلی عملیات والفجر هشت، جانمایی ابزار و ادوات جنگی از جمله توپخانه و دیگر سلاح های سبک و سنگین جنگی، ایجاد فضای عارفانه و عاشقانه زیر نور فانوس از پروژه های این موزه است.


وی افزود: حرکت غواص ها از عرض رودخانه و عبور از موانع دشمن، انفجار نور در درون آب و صدای شلیک کمین دشمن و انفجار بمب های آتشین از دیگر پروژه های این پارک است.


وی گفت: با ساخت این پارک موزه دفاع مقدس در مازندران که در مساحتی به وسعت 40 هکتار واقع در حاشیه رودخانه تجن ساری در حال ساخت است، علاوه بر مروری بر گوشه ای از خاطرات حماسه هشت سال دفاع مقدس ،فرهنگ ایثار و رشادت نیز بین مردم به ویژه مسافران و گردشگران استان نهادینه می شود. 


ملکی در بخش دیگری به نقش رزمندگان لشکر 25کربلا در عملیات والفجر شش در چیلات شهرستان دهلران اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه از 350 رزمنده ای که در این عملیات شهید شدند ،250 نفرشان مازندرانی بودند ، ساخت یادمان شهدای 25 کربلا در منطقه عملیاتی چیلات در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار