رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به علل تصادفات پرداخت و گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی از عمده‌ترین دلایل تصادفات در کشور هستند.
کد خبر: ۱۹۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 14 March 2016
سردار سید تیمور حسینی در ادامه نشست خبری خود به 3 تصادف خاص در سال 94 پرداخت و اظهارداشت: 3 تصادف خاص در سال 94 داشتیم از جمله یک دستگاه پورشه و 2 دستگاه بی‌ام‌و ، یکی در اتوبان همت و دیگری در نیایش که وجه مشترک هر 3 تصادف این بود که رانندگان دستگاه‌های فوق وضعیت عادی نداشتند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: به ارائه آماری در مورد ثبت تخلف سرعت غیرمجاز پرداخت و تصریح کرد: در سال 90 هر دوربین ثبت تخلف سرعت غیر مجاز روزانه 400 رکورد را ثبت می‌کرد اما امسال هر دوربین 164 تخلف سرعت غیرمجاز را ثبت کرده است.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر این است که تعداد سرعت‌های بالای 150 کیلومتر در ساعت تا 206 کیلومتر آنقدر پایین است که نمی‌توان دهم درصدی برای آن نیز قائل شد.

وی ادامه داد: معمولاً سرعت‌هایی که به اسم سرعت‌های غیرمجاز ثبت شده است بین 10 تا 30 کیلومتر بالای سرعت غیر مجاز است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت مهمترین علل عمده تصادفات در تهران را عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی عنوان کرد.

وی به دو مأموریت عمده این پلیس تا پایان سال اشاره و بیان داشت: بحث خریدهای شب عید و آماده‌باش 100 درصدی این پلیس در کلیه نقاط از جمله اولین ماموریت و مراجعه مردم در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبور و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تردد شهروندان ماموریت دوم این پلیس است.

سردار حسینی به طراحی بروشورهایی از دو هفته قبل برای تردد شهروندان در بهشت‌زهرا عنوان داشت: مسیرهای عبور را برای شهروندان که از مناطق مختلف تهران عازم بهشت زهرا می‌شوند طراحی و پیش‌بینی کرده‌اند. ساکنین شرقی از بزرگراه امام علی یا خیابان شهید رجایی به سمت جاده قدیم به بهشت زهرا تردد کنند.

وی افزود: شهروندان شمالی از طریق بزرگراه چمران، تونل توحید، نواب، تندگویان، بزرگراه هاشمی وارد باند شمالی بهشت زهرا خواهند شد؛ همچنین ساکنان مناطق غربی پایتخت از طریق چراغی، آزادگان، آزادراه خلیج فارس، علامه عسگری به ضلع غربی درب اصلی بهشت زهرا راهنمایی خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به حضور پررنگ پلیس راهور از ساعات آغازین بامدادی پنج‌شنبه و جمعه 27 و 28 اسفند در مسیرهای مختلف بهشت زهرا پرداخت و گفت: در این دو روز تعدادی از شهروندان مسافرت نوروزی خود را آغاز خواهند کرد که در مبادی خرورجی تهران نیز کنترل و مراقبت اندیشیده شده است.

وی در خصوص چهارشنبه آخر سال به ذکر تذکری پرداخت و گفت: پلیس با خودروهایی که ایجاد مزاحمت کنند یا از داخل خودرو ترقه به بیرون پرتاب کنند یا با امنیت و اسایش دیگران برخورد خواهد کرد، خودرو متوقف شده و فرد برابر مقررات اعمال قانون شده و به دادگاه معرفی می‌شود؛ بنابر تدابیر فرماندهی تهران بزرگ با این خودروها برخورد خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار