رييس منابع طبيعي نوشهر رويان
رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر و رویان گفت: 42 فقره قاچاق چوب در شش ماه گذشته در نوشهر کشف شده است.
کد خبر: ۱۹۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 10 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، بهروز بائی لاشكی با بیان اینكه حوزه اداره كل منابع طبیعی مازندران نوشهر 662 هزار هكتار دارای 6 اداره شهرستانی است، اظهار كرد: اداره منابع طبیعی نوشهر رویان با مساحت 168 هزار هكتار شامل دو شهرستان نوشهر و رویان و كجور با 90 هزار هكتار جنگل، 34 هزار هكتار مرتع و 44 هزار مستثنیات و آبادی است.

وی افزود: این اداره دارای 277 قطعه جنگلی جلگه ای كه تابع قوانین خاصی است می باشدو از زمان گذشته به اشخاص واگذار شده و ملزم به اجرای طرح كشاورزی است و هر گونه ساخت و ساز نیز در آن ممنوع است.

بائی لاشكی تصریح كرد: این اداره در بین ادارات منابع طبیعی دیگر اداره كل از جمله چالوس و عباس آباد دارای بیشترین نوار ساحلی به طول 50 كیلیومتر است و دو شركت طوبی و هیركانیان مدیریت بهره برداری آن را به عهده دارند.

وی با بیان اینكه 5 واحد منابع طبیعی شامل خیرود، صلاح الدین كلا، گلنده رود، پیمود و كجور از جمله واحدهای این اداره است، یادآور شد: مرتع داران زیادی در حوزه این اداره منابع طبیعی بوده كه در كجور و نور و ییلاقات كپ كالج و سنگتو و صالحان ورازان و انگاس مستقر هستند.

رییس منابع طبیعی نوشهر رویان با اشاره به اینكهبا توجه به گسترگی ایناداره از نظر نیرو و امكانات وضعیت خوبی برای حفاظتنداریم و به نوعی به مشاركت مردمی نیازمند هستیم، ابراز كرد: انجمن های مردمیدهیاران و شوراها می توانند در حفاظت عرصه ها كمك های خوبی به منابع طبیعی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در این حوزه اظهار كرد: در سومین روز از هفته منابع طبعی پروژه آبخیزداری نیرنگ و رسوب گیر آن با اعتباری بالغ بر 118 میلیون با حضور فتاحی مدیر كل آبخیزداری سازمان جنگل ها و احمدی مدیر كل ستاد بحران استانداری مازندران به بهره برداری رسید.

بائی لاشكی خاطرنشان كرد:همچنین بوستان روستایی با 3 هزار متر با همكاری اداره كل منابع طبیعی و اداره منابع طبیعی نوشهر رویان محصور شد و بعد از نهال كاری در اختیار اهالی روستای نیرنگ قرار گرفت تا نگهداری شود و به سرانه فضای سبز روستا اضافه شود.

وی از نهال كاری دو طرف مسیر نوشهر رویان با پیشنهاد فرماندار و توزیع در دو مرحله 7 هزار اصله نهال افرا، ون، صنوبر، بلوط، پایه های بلند و كوتاه خبر داد و گفت: این جاده یكی از جاده های پر رفت و آمداستان است كه اگر مدیریت درست انجام شود به یكی از زیباترین جاده هایاستان تبدیل خواهد شد و بنابراین كاشت و داشت نهال‌های مسیربر عهده دهیاران و شوراها گذاشته شد.

رییس منابع طبیعی نوشهر رویان در ادامه افزود: با پیگیری های صورت گرفته در طی 6 ماه گذشتهتعداد42 فقره به طول48 متر مكعب چوب قاچاق كشف و ضبط شد كه پس از اجرای مزایده پول آن به حساب دولت ریخته شد و متخلفان نیز جریمه شدند.

بائی لاشكیمتذكر شد: در خصوص رفع تصرفات نیز اراضی ساحلی كه مقام معظم رهبری بسیار تاكید داشتند و دستگاه قضا نیز با حساسیت وارد عمل شد و علیزاده دادستان نوشهرو داستان نور نیز در این خصوص پیگیری زیادی داشتند.

وی تصریح كرد: 11 فقره رفع تصرف با 44 هزار و 240 متر مربع از اراضی ساحلی آزاد سازی شد كه از نظر ریالی میلیاردها ریال ارزش دارد، همچنین اراضی ملی رفع تصرف شده 26 مورد به مساحت 582 هزار و 815 متر مربع (نهالستان نوشهر با مساحت 52 هكتار)آزاد سازی شد.

این مسئول با بیان اینكه 4 فقره آتش سوزی نیز با حضور به موقع نیروها خاموش شد و از میلیارد ها ریال خسارت جلوگیری شد، ابراز كرد: 90 عدد بنچ مارك نیز نصب شدو به نوعی3 كیلومتر از تجاوز احتمالی جلوگیری خواهد شد.

بائی لاشكی تاكید كرد: با توجه به نامگذاری امسال هفته منابع طبیعی با نام و مدیریت جامع و مشاركت مردمی از همه اقشار تقاضا می شود نسبت به حفاظت و حمایت از منابع طبیعی اقدام كنند.

وی با بیان اینكه بدون كمك مردم به ما و همیاری ائمه جمعه و بسیج و دهیاران و شوراها در حفاظت از عرصه ها امكان پذیر نیست گفت: جهت اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود و در این خصوص آموزش و پرورش در فرهنگ سازی در بین دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار