کد خبر: ۱۹۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016


نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج از راه‌اندازی اولین خط اتوبوس BRT در خیابان شهید بهشتی و اضافه شدن 200 دستگاه اتوبوس به سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرج در سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرج، مریم قهرمانی اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر کرج لوایحی از سوی نمایندگان مردم در پارلمان شهری به تصویب رسیده است تا در سال جدید 200 دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود و از این طریق مردم به راحتی از شبکه‌های حمل و نقل عمومی در شهر استفاده لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی خطوط اتوبوس BRT در سطح این کلانشهر از دیگر موضوعاتی می‌باشد که از سوی شورای چهارم بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه طی سنوات قبل به طور جد پیگیری می‌شود.

قهرمانی ادامه داد: بر این اساس مقرر شده است تا در سال 95 با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم، اولین خط BRT در مسیر خیابان شهید بهشتی از میدان کرج تا میدان حصارک و میدان شهید سلطانی در جاده ملارد احداث شود.

این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه این خطوط ویژه BRT چند منظوره می‌باشند گفت: طول هر یک از خطوط مذکور به 10 کیلومتر می‌رسد.

وی در رابطه با زمان راه‌اندازی قطار شهری کرج بیان کرد: تا به حال دو رام قطار برای راه‌اندازی مترو در این کلانشهر خریداری شده است که با توجه به تغییر پیمانکار این پروژه بزرگ و در نظر گرفتن بودجه نقدی و فروش اوراق مشارکت جهت احداث آن امید می‌رود طی چند سال آینده شاهد بهره‌برداری از قطار شهری کرج باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار