دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به کشف و ضبط 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان در سال جاری گفت: نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد استان تدوین شده است.
کد خبر: ۱۹۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 08 March 2016

به گزارش ایرنا ، صادق سروری روز سه شنبه در جلسه مبارزه با کاچاق کالا و مواد مخدر شهرستان کوثر افزود: در سال آینده با ابلاغ این برنامه به مسوولان و ادارات مسوولان دستگاههای متولی شهرستان های استان با همکاری و مشارکت مردم ستاد مبارزه با مواد مخدر را در امر خطیر مقابله با اعتیاد یاری می کنند.
او به تشکیل انجمن مبارزه با مواد مخدر و همچنین سامانه اعلام هشدار برای مردم در تمام روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این انجمن مردمی باید از سوی مسوولان ، هیات های امنای مساجد روستایی و بسیج برای ریشه کن کردن مواد مخدر بیش از پیش فعالیت کنند.
فرماندارکوثر نیز در این جلسه بر ایجاد و گسترش امکانات مراکز تشخیص ، درمان و بازتوانی با هدف جلوگیری از الگوهای مصرف و اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت های اجتماعی و حقوقی از افراد آسیب دیده ، در معرض آسیب و درمان شده تاکید کرد.
علیرضا علیپور با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است افزود: اتخاذ تدابیر لازم برای مشارکت عموم مردم برای پیشگیری از آسیب ها و توسعه تشکل های مردم نهاد می تواند در امر پیشگیری میسر واقع شود.
وی با توجه به اینکه بسیاری از طلاق ‎ها به اعتیاد و مواد مخدر بر می‎گردد اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر و آسیب‎ های آن حتی اگر منجر به رهایی یک خانواده شود ارزشمند است.
او کاهش سن اعتیاد ، افزایش نرخ شیوع اعتیاد در میان زنان ، تغییر الگوی مصرف به مواد صنعتی در جامعه را نگران کننده دانست و بیان کرد: رفع نیازهای اساسی جامعه با استفاده از ظرفیت ها و ایجاد اشتغال به کمرنگ شدن اعتیاد کمک می کند.
علیپور افزود: مبارزه با مواد مخدر با مسوولیت یک دستگاه ممکن نیست باید همه مردم و دستگاه ها مشارکت کنند تا ابتلا به مواد مخدر و مصرف آن در جامعه کاهش یابد.
فرماندار کوثر با بیان اینکه اطلاع رسانی و آموزش سبک زندگی به نوجوانان و جوانان سبب کاهش تقاضا می شود ، ایجاد اشتغال و تفریحات سالم را از ضرورت های مهم در حوزه کاهش تقاضا دانست و گفت: با ارائه این راهکارها شاهد تربیت نسلی سالم خواهیم بود.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار