فرماندار دهلران از پیگیری ها برای تشدید نظارت بر بازار و عرضه مواد غذایی سالم با توجه به فرا رسیدن ایام عید و تعطیلات سال جدید در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 08 March 2016

فرماندار دهلران از پیگیری ها برای تشدید نظارت بر بازار و عرضه مواد غذایی سالم با توجه به فرا رسیدن ایام عید و تعطیلات سال جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی سبزی عصر سه شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت و امنیت غذایی در این ایام ضروری است.
وی افزود: تامین سلامت مواد غذایی و بهداشتی از وظایف متولیان اجرایی است که در فصول گرم به ویژه تابستان با توجه به شرایط خاص باید تشدید شود.
سبزی تاکید کرد: بر اساس جمع بندی های انجام شده قرار است شهرداری ها و دهیاران در مناطق شهری و روستایی تا قبل از فصل گرما نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی در راستای مبارزه با بیماری سالک اقدام کنند.
وی یادآور شد: تشدید کنترل کیفی آب شرب مخازن روستایی و شهری از طریق کلر زنی، شست وشوی مخازن و لای روبی در دستور کار ادارات آبفای شهری و روستایی قرار گرفته است.
فرماندار دهلران نظارت بیشتر دامپزشکی بر عرضه مواد لبنی و پروتئینی را یادآور شد و افزود: ساماندهی عرضه مرغ زنده، جدا سازی محل نگهداری دام از مناطق مسکونی و کنترل و مبارزه با بیماری تب مالت نیز باید مورد توجه مسئولان باشد.
سبزی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل گرما و احتمال فاسد شدن مواد غذایی گفت: متولیان امنیت غذایی باید بر نحوه عرضه مواد غذایی و تاریخ مصرف آنها نظارت بیشتری داشته باشند.
شهرستان مرزی دهلران در 230 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار